Volledige versie bekijken : Mijn "F-drive" is verdwenen van mijn computer!!



nurse84
10 April 2007, 10:20
Hey!

Mijn F-schijf is verdwenen van mijn computer! Mijn "F" is mijn CD-writer, dus kan ik er niets meer mee aanvangen! Als ik kijk bij "Deze computer" staat mijn "F" er ook niet... :wall:

Kan er iemand mij helpen aub??

Zonnige (y) groetjes

Pilote
10 April 2007, 11:38
Kijk eens bij schijfbeheer als hij daar staat & in jou bios .

nurse84
10 April 2007, 12:42
Hey Pilote,

Klinkt mss dom, maar ken der niet zo veel van: waar kan ik schijfbeheer en mijn bios vinden aub??

dank

Pilote
10 April 2007, 13:33
Voor schijf beheer -->recht klikken op deze computer --> beheren-->opslag--> schijfbeheer.

Voor de bios --> Tijdens het opstarten van de pc moet je op de Del toets, F1 of de toets F2 indrukken.

nurse84
10 April 2007, 21:21
Pilote,

Ik heb dit nagegaan en mijn DVD station staat er telkens bij, maar mijn F, de CD-writer is niet in de bios en niet in schijfbeheer te vinden.
Wat wil dit concreet zeggen?
Kan u mij verder helpen?

MVG

g_man
10 April 2007, 21:26
Gaat 'm nog open & dicht? Met andere woorden, is er nog toevoer van stroom? Probeer eens een andere (nieuwe) IDE kabel (die platte grijze).

nurse84
10 April 2007, 21:30
Ja, de CD-writer gaat nog open, dus toevoer van stroom is er.

g_man
10 April 2007, 21:35
Gebruik nu eens een andere kabel.

nurse84
10 April 2007, 22:35
Hoe bedoel je precies??

Mercikes ;-)

compuchrisje
10 April 2007, 22:44
Probeer eens een andere (nieuwe) IDE kabel (die platte grijze).
G_man bedoelt hier wel letterlijk om de platte kabel waarmee je station nu met je hardeschijf en mobo is verbonden te vervangen door een nieuwe, om te testen of er mss iets kapot is in die kabel (het grijze platte lint). Wel onthouden hoé de plugs juist zaten!

nurse84
11 April 2007, 13:17
Vanaf vandaag knippert het lichtje van mijn CD-writer telkens...
Krijg hem aan geen kanten meer open ook...

Wat wil dit concreet zeggen?

nielsvandesype
11 April 2007, 13:51
Vanaf vandaag knippert het lichtje van mijn CD-writer telkens...
Krijg hem aan geen kanten meer open ook...

Wat wil dit concreet zeggen?

Probeer dit eens : ga naar start,uitvoeren,typ hier devmgmt.msc druk op enter druk nu op het plusteken voor dvd-/cd-rom stations druk nu met je rechtermuisknop op de afbeelding van je cd-writer en kies voor uitschakelen. Schakel het nadien weer in. Lukt dit nog niet dan is de kans groot dat je cd-writer stuk. Er steekt toch geen cd-rom in? Want als autorun (automatisch opstarten) aanstaat zie je even het lichtje pinken van je cd-writer maar dag mag niet altijd het geval zijn.

nurse84
11 April 2007, 17:54
Sorry, maar de pc vind niets bij "devmgmt.msc ".
Mijn pc is wel ME, mss doet dit er wel iets aan (ipv xp)??

Neen er zit geen cd rom meer in.

Nog iemand tips?

alvast mercikes voor de reacties!!

nielsvandesype
11 April 2007, 18:26
Sorry, maar de pc vind niets bij "devmgmt.msc ".
Mijn pc is wel ME, mss doet dit er wel iets aan (ipv xp)??

Neen er zit geen cd rom meer in.

Nog iemand tips?

alvast mercikes voor de reacties!!

Probeer het dan zo ga naar start,klik met je rechtermuisknop op deze computer kies voor eigenschappen,hardware en klik op apparaatbeheer. Voer dan de rest uit van mijn vorige post.

nurse84
11 April 2007, 21:10
Dat is juist het probleem: bij apparaatbeheer zie ik mijn cd-writer ook niet staan, enkel de dvd-speler. Dus kan ik deze moeilijk in-of uitschakelen...

g_man
11 April 2007, 21:23
Dan is 'm naar de haaien... voor 33€ heb je een nieuwe :) ;)

nurse84
11 April 2007, 21:35
azo, kvreesde deral voor... :wall: nuja die rare kwesie is dan terug opgehelderd
en is er daar een oorzaak voor of niet speciaal?

(y) allé alvast bedankt voor de reacties iedereen!!!(y)

greetz, salukes, doeiiiii :D

g_man
11 April 2007, 21:59
Heb je al geprobeerd om hem eens uit te trekken, PC rebooten, opnieuw afsluiten, terug insteken en terug rebooten... of 'm dan mss gevonden wordt???

compuchrisje
12 April 2007, 00:41
en is er daar een oorzaak voor of niet speciaal?
Alles verslijt, en het meeste nog zaken die roteren én warm kunnen worden. Plus dat je nog steeds maandag-vrijdagproducten kan hebben. Je pc is niet meer nieuw veronderstel ik (ME), dus heeft zijn beste dagen wel gekend. Een CD-station is nog geen grote onkost, dus heb je geluk nog.

nurse84
12 April 2007, 14:43
Er gebeuren hier rare dingen:
vandaag, zonder nog iets uit te voeren zoals hierboven beschreven,
- knippert mijn lichtje niet meer
- Krijg ik hem terug open
- Zie ik hem terug bij apparaatbeheer

Maar nu is het probleem, als ik bepaalde cd insteek in F, staat er "zogezegd" niets op, maar er staat degelijk wél iets op die cd!!

Is hij nu gewoon stuk of wat is het het probleem eigenlijk?:eek:

groetjes

g_man
12 April 2007, 14:52
Heb je nu al een andere kabel geprobeerd of niet??

compuchrisje
12 April 2007, 17:56
Nurse, zoek even bij een buurman/vrouw uit of je die platte grijze lintkabel even mag lenen. Wat g-man al een paar keer heeft aangehaald is de moeite waard om es uit te testen, zo'n kabel op zich kost nieuw een eurotje of zo. Maar 't is te gek om onkosten te maken als het station zelf defect zou zijn. Dus eerst testen met andere kabel, is er dàn nog een prob, ligt het aan het station zelf en is het aan vernieuwing toe.

g_man
12 April 2007, 19:20
..., zo'n kabel op zich kost nieuw een eurotje of zo.

Ze mag er gerust enen van mij hebben...hier liggen er nog ene hoop :) ;)

nurse84
12 April 2007, 20:04
Sorry hoor :shy: maar terug een domme vraag:shy: :
Welke kabel bedoel je dan?

En zoals ik al vermoed had, na terug opstarten van pc, is mijn F ondertussen terug foetsi...

Mercikes mensen voor al jullie reacties ééé :good:

g_man
12 April 2007, 20:15
http://users.telenet.be/g_man/ata_cable.jpg

Deze...vervang deze eens...

nurse84
12 April 2007, 20:43
Euuuuhmmmm....:shy:
Nu nog een dommere vraag: kzie kik nergens zo'n kabel...?:shy:

compuchrisje
12 April 2007, 22:41
Tiens... die is wél te zoeken IN de computer hoor, dus even openschroeven die kast. CD-drives zitten bovenaan, van de rest gewoon afblijven en opletten voor statische electriciteit. Dus eerst computer afzetten, stekker uit het stopcontact halen, en zorgen dat je niet aan onderdelen komt die niks met de drive te maken hebben. Aan die speler zit een voedingskabeltje met verschillende kleuren draadjes, onthou welke kleur bv rechts zit. Daarnaast zit dan die brede lintkabel die G-man hierboven laat zien. Dàt zou de boeman kunnen zijn.

g_man
12 April 2007, 22:44
Euuuuhmmmm....:shy:
Nu nog een dommere vraag: kzie kik nergens zo'n kabel...?:shy:

Je hebt toch wel aan de binnenkant gekeken van je kast hoop ik...als je die nergens ziet, heb je ofwel een rounded cable
http://users.telenet.be/g_man/rounded_cable.jpg

ofwel een sata drive, maar dat betwijfel ik...
http://users.telenet.be/g_man/sata.jpg