Volledige versie bekijken : mirakuleuze gigabytes



Redtail
11 April 2007, 15:54
k heb juist ne format C gedaan en gewoon windows opnieuw geïnstalleerd met de gebruikelijke updates. Nog niks van software buiten anti-virus erop gezet.

Nu blijkt dat ik al 12 gigabyte van mijn harde schijf heb gebruikt terwijl wanneer ik de grootte van mijn mappen optel slechts aan 3,8 gigabyte kom. Weet iemand waar die 8 gigabyte voor wordt gebruikt want das toch wel wa opslagruimte dat onbruikbaar is? Ik heb geen partities ofzo op mijn harde schijf.

Ik denk niet dat het ertoe doet, maar zal het voor de volledigheid maar erbij zetten:
- Windows XP home edition SP2
- Hitachi travelstar 5K80 harde schijf


Alvast bedankt voor de informatie

GuntherS
11 April 2007, 16:18
Worden alle verborgen bestanden en mappen weergegeven?
Via Extra - Mapties kan je dit controleren.

nightraver
11 April 2007, 16:58
Volgens mij heb je de harde schijf niet goed geformateerd, en heb je dus windows gewoon terug naast de vorige versie van windows geinstaleerd ofzo.
Ik heb dit ook eens voorgehad, je instaleerd windows terug en je ziet nergens dat het twee keer is geinstaleerd, maar als je heel goed gaat zoeken dan kom je nog bestanden tegen die op je vorige windows stonden, ik heb toen gewoon terug een format gedaan en probleem was opgelost.
Kan zijn dat ik mij vergis hoor ik zeg enkel wat ik denk en voorgehad heb.

Grtz Nightraver.

Redtail
11 April 2007, 16:58
Ja, ik had al alle verborgen mappen laten zien.

Ik weet dat het vrij normaal is dat wat je terugvindt niet gelijk is aan wat er gebruikt is op je harde schijf, maar een verschil van meer dan 8Gb vind ik toch wel een beetje overdreven. Ik zie ook niet in hoe XP ongeveer 12Gb zou kunnen innnemen.

Want er staat dus alleen XP op met de updates, de drivers van mijn hardware en McAffee anti-virus, verder geen enkele foto, film of programma.


Ik heb mijn harde schijf geformateerd door te booten vanop de CD-rom van XP. mijn harde schijf aan te vinken en dan kwam ik uit op een scherm waar je de keuze had tussen NTFS FAT en traag of snel. Ik heb hier voor NTFS traag gekozen. Op dezelfde wijze heb ik reeds al enkele keren mijn harde schijf geformatteerd en nooit heb ik dit in dezelfde mate voor gehad.

Pilote
13 April 2007, 08:11
Ik denk dat jou windows gewoon terug naast de vorige versie van windows geinstaleerd.
Dus opnieuw formateren.

Kijk hier eens hoe je moet doen.
http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=22

eventure
13 April 2007, 08:24
Hij heeft wel degelijk juist gewerkt hoor :s
Ik heb mijn harde schijf geformateerd door te booten vanop de CD-rom van XP. mijn harde schijf aan te vinken en dan kwam ik uit op een scherm waar je de keuze had tussen NTFS FAT en traag of snel. Ik heb hier voor NTFS traag gekozen. Op dezelfde wijze heb ik reeds al enkele keren mijn harde schijf geformatteerd en nooit heb ik dit in dezelfde mate voor gehad.

Maar probeer het inderdaad misschien eens opnieuw ;)

zariash
13 April 2007, 08:50
over wat voor pc spreek je want op sommige pc's staat een herstelpartitie .
normaal wordt deze niet meegeformateerd .
grtjs

kurt0015
15 April 2007, 21:20
over wat voor pc spreek je want op sommige pc's staat een herstelpartitie .
normaal wordt deze niet meegeformateerd .
grtjs

Redtail zei: 'Ik heb geen partities ofzo op mijn harde schijf. '

Ik heb het ookal eens voorgehad maar het was wel al een oude harde schijf die dringend ana vervanging toe was...