Volledige versie bekijken : Dvd Rw



nightraver
11 April 2007, 16:53
Hoi, ik heb hier eens een vraagje over dvd's.
Ik heb totaal geen ervaring met dvd schijfjes vermits ik nog maar net in het bezit ben van een pc met dvd brander, deze brander is dual layer.
Nu heb ik hier eigenlijk twee vragen over:
1. Als ik dvd's ( met data ) dual layer ga branden, kan ik deze dan op een andere pc met een gewone dvd lezer/schrijver ook lezen, of moet die andere pc dan ook voorzien zijn van een dual layer brander?
2. Welk merk van dvd raden jullie aan om te kopen, mag op spindel zijn maar mag ook in doosjes zijn, de prijs op zich maakt mij niet zoveel uit, ik koop liever dvd's die iets duurder zijn maar wel een degelijke kwaliteit en betrouwbaarheid leveren voor mijn data omdat ik deze wil gebruiken voor backups op te zetten van mijn persoonlijke gegevens. Dus kwaliteit voor kwantiteit in dit geval.
Zo heb ik onlangs bv. gelezen dat wanneer je dual layer gaat branden je beter af bent met single sided dan met double sided alleen al voor het gebruiksgemak stond er bij, maar klopt dit of niet ik heb er echt geen idee van, en zoals ik al zei is kwaliteit belangrijker dan prijs en/of gebruiksgemak voor mij.
Als jullie eventueel links hebben naar site's met goede vergelijkingen op die zijn ook altijd welkom dan kan ik daar ook eens rondzien.

Grtz Nightraver.

nightraver
11 April 2007, 19:11
Niemand ?

nielsvandesype
12 April 2007, 16:30
1. Als ik dvd's ( met data ) dual layer ga branden, kan ik deze dan op een andere pc met een gewone dvd lezer/schrijver ook lezen, of moet die andere pc dan ook voorzien zijn van een dual layer brander?

Dat gaat geen enkel probleem volgen want de dvd's die je komt zijn bijna allemaal dual layers dvd's.