Volledige versie bekijken : Onderhoudswerken Mina(tica) TIP ;-)



Mimosa
13 April 2007, 14:54
Ik kopieer en plak hieronder in blauw het bericht dat gisteren verscheen tijdens de onderhoudswerken. Misschien zou het niet slecht zijn de volgende keren ook een aanvangsuur van de werken erbij te plaatsen. Dan weten we ongeveer wanneer jullie weer bereikbaar zijn. Ik heb het er al met PeterN over gehad. Hij weet dus dat ik deze post hier zou plaatsen ;)



De site is momenteel uitgeschakeld wegens onderhoudswerken. Kom straks nog eens kijken.

Na de afgelopen hardware onderhoudswerken wordt de site nu terug overgezet naar onze eigen server. Binnen 2 à 3 uurtjes zijn we terug online.

Onze excuses voor het ongemak,
Het Minatica.be (http://minatica.be/) Team

En ik vind het goed dat we uitleg krijgen wat er gebeurt :bow: :good: En fijn het zinnetje Onze excuses voor het ongemak, ;) En nogmaals proficiat voor jullie werk en inzet! :bow: :good:

compuchrisje
14 April 2007, 00:30
Aanvangsuren afspreken is niet zo eenvoudig. Eerst en vooral wonen wij als crew niet meteen in dezelfde straat, plus dat onze eurohostman ook paraat moet zijn op de cruciale momenten. Pas als alle gaatjes overeenkomen, kan met werken rondom de server gestart worden. We mogen niet vergeten dat Eurohost deze service GRATIS verleent, dus moet het passen binnen hun tijdsindeling.

Mimosa
14 April 2007, 09:32
Alle begrip hoor. ;) Maar dit kwam gewoon in me op toen ik zag staan:
Binnen 2 à 3 uurtjes zijn we terug online.
Toen dacht ik: wanneer zouden ze dan begonnen zijn? Van wanneer start de "wachttijd" ? Vandaar mijn suggestie ;)

Baloeke
14 April 2007, 11:47
Als je het vorige verlag leest dan zou je eruit kunnen maken dat wij wel weten om welk uur er ongeveer gestart word met de werken
Omstreeks 21.30 stoven we richting Diegem. Als er een tegenslag inzit kunnen die werken langer duren dan voorzien.
Rond half 7 dropte Peter me op Linkeroever, hij moest met Jelle nog naar diens woonplaats en daarna dat hele eind op zijn ééntje naar Genk.


Hopelijk begrijp je deze situatie. Wij weten ook dat het lastig kan zijn voor onze leden, maar helaas moeten deze werken gebeuren.

PeterN
14 April 2007, 13:17
Ik vind het zeker geen slechte tip. De opmerking van Mimosa slaat ook niet op de onderhoudswerken in Diegem.
De dag erna werd de site terug gezet van de virtuele server. De site werd toen gedurende enkele uren gesloten met als gevolg de geciteerde text van Mimosa. Hier hadden we idd een aanvangsuur bij kunnen zetten ;)

Bij het sluiten van het forum voor onderhoudswerken weten we wanneer we beginnen en wanneer we ongeveer gedaan hebben (uitzonderingen bevestigen de regel). Bij onderhoudswerken in het data center is dat wat anders :)

firefreak
15 April 2007, 11:38
Ik vindt het goed voorstel om de werken hier op te zetten. Maar ik ben het er mee eens dat het niet simpel om te zeggen om welk uur het klaar moet zijn. Als je ziet waar dat ze allemaal wonen dan is het ver van elkaar.

Mimosa
17 April 2007, 08:31
Bedankt Peter, voor je (positieve ;)) inbreng in post 5 :bow: :thx:
Dit wou ik ook nog even kwijt:

1) Wàt jullie doen en hoe jullie dat doen,
dat gaat mijn petje te boven :shy: :shy: (Dat heb ik hier nog al in andere forumstukjes gezegd)
Maar ik heb enorm veel bewondering en respect en waardering voor alles wat jullie doen en voor de tijd die jullie eraan spenderen.
Jullie = Iedereen: man, vrouw, jong, oud(er), crewmember, sponsor, lid...
Ik hoop dat jullie dit steeds indachtig zullen zijn... Maar ik wil het wel, af en toe, eens herhalen waar (en indien) nodig :p
2) Als ik een vraag stel of een suggestie doe... dan probeer ik dit steeds positief en opbouwend te formuleren. ;) Ik heb nooit de bedoeling om negatieve kritiek te spuwen. Dat is makkelijk en zo help je niemand vooruit ;)
Maar ik denk dat de meesten van jullie (ook van de crew) Mimosa op deze manier wel al kennen ;)
3) Voor de rest is, wat ik voorstel, niet bindend.
Vragen staat vrij en het ontzeggen staat erbij (zeggen ze bij ons :p)
Als dit "ontzeggen" een goede uitleg meekrijgt van het "waarom", heb ik steeds àlle begrip. En ook dàt is wellicht niks nieuws onder de zon ;)

siegy
17 April 2007, 11:07
mij maakt het niet uit ,,,,hoe lang dat duurt ........
ik wacht het geduldig af ;

Onderhoud moet toch gebeuren en als je er een tijd moet oplakken wordt het gestressend gedaan en dikwijls iets vergeten ....

Als men naar de autokeuring gaat heb je ook geen gedacht waneer dat gedaan is !!

Mimosa
17 April 2007, 11:45
Het is nu niet (meer) de bedoeling om te beginnen discussiëren hé, Siegy :shy: Ik denk dat je mijn allereerste post in dit toppic verkeerd inschat :shy: Of schat ik jouw post nu verkeerd in? :shy: Sorry dan :shy: :shy: :shy: :shy: :shy: ;)

siegy
17 April 2007, 12:33
Het is nu niet (meer) de bedoeling om te beginnen discussiëren hé, Siegy :shy: Ik denk dat je mijn allereerste post in dit toppic verkeerd inschat :shy: Of schat ik jouw post nu verkeerd in? :shy: Sorry dan :shy: :shy: :shy: :shy: :shy: ;)
Neen,, Mimosa liever géén discussie's ........
(ik wou mijn gedacht zeggen )
Diegene die de bedank knopjes gbruikt over jou voorstel van een begindatum zal het met je eens zijn ....toch ?

Mimosa
17 April 2007, 12:51
Neen,, Mimosa liever géén discussie's ........
(ik wou mijn gedacht zeggen )
Diegene die de bedank knopjes gbruikt over jou voorstel van een begindatum zal het met je eens zijn ....toch ?
Sorry dat ik het eventjes verkeer inschatte :shy: Maar dàt is dan ook weer opgeklaard ;) :) :good:

PeterN
17 April 2007, 13:52
Ik denk dat het nu duidelijk is :)

Als we intern onderhoud doen en een tijd kunnen inschatten zullen we aangeven hoelang het duurt en wanneer we begonnen zijn ;)

We zullen hier dan een slotje op zetten.