Volledige versie bekijken : Geen e-mail meer!



Sarana
13 April 2007, 15:05
Hallo,

Er gebeuren weer rare dingen op mijn pc-tje. De server voor e-mail is weer maar eens onbereikbaar. Als ik dan kijk in Accounts van mijn Outlook dan zie ik :
1) de server voor inkomende mail is weeral spontaan veranderd in "local host"
2) achter mijn accountnaam staat POP3 telenet bijgevoegd waardoor die niet werkt
3) Mijn wachtwoord is gewist.

Als ik die 3 zaken terug correct invul werkt mijn e-mail normaal weer maar nu werkt hij totaal niet meer (toont verzending in een flits maar verstuurt mail niet) en als ik terug in Accounts ging kijken was terug alles verkeerd ingevuld!
Zijn er nog mensen met Telenet internet die dit ondervinden?

Is dit een virus? Het rare is dat telkens ik Adobe Photoshop Album starter edition 3.0 download er kort daarna problemen zijn met pc. Heb progr. al meermaals verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Kan dat programma soms een virus bevatten?

Bedankt voor de hulp!

slicky
13 April 2007, 15:11
denk niet dat het een virus is hoor,toch niet van die starters editie??
heb je uw pc al eens laten scannen?
plaats voor de zekerheid misschien eens een hijackthis logje hier op de site.

probeer anders ook eens met systeemherstel om terug te keren naar een punt waar de pc nog geen rare kuren had;)
met welke office versie werk je?

suc6:)

Kokki
13 April 2007, 15:20
Heb je soms onlangs een spamkiller geinstalleerd? Die hebben ook nog wel eens de neiging om je settings te veranderen.

Krikkie
13 April 2007, 16:04
Of recent een virusscanner geïnstalleerd of geupdate???

Groetjes Krikkie

xtofke
13 April 2007, 16:14
De Mcafee spamkiller verandert je serversettings naar localhost om je mails te kunnen scannen. Normaal gezien mag dat geen problemen geven. Als je toch geen mails kan ontvangen is de enige oplossing die ik tot nu to ken spamkiller uninstallen.

Sarana
13 April 2007, 20:39
Bedankt allemaal voor de reacties!

Heb geen nieuwe antivirus of anti-spyware geïnstalleerd recent. Waarom de server voor inkomende mail telkens verandert naar local host begrijp ik nog niet.

Het ging hier van kwaad naar erger. Het hele internet lag ook al plat.
Heb modem gereset en heropgestart en meteen Telenet EasyCare verwijderd. Ik denk dat het dat programma was dat mijn pc hackt.
De Comodo Firewall gaf ook al aan dat Easy Care mogelijks onveilig was en dat het gebruik maakte van iets dat ook door hackers kon misbruikt worden of zoiets.
Na verwijdering gaf Crap cleaner meer dan 500 fouten aan bij het scannen!
Heb die allemaal hersteld en nu werkt alles plots terug.
Oef!

Nog mensen problemen met Telenet Easy Care?