Volledige versie bekijken : Asus P5N32-E SLI



nightraver
13 April 2007, 17:52
Mijn vraag is het volgende, ik was daarstraks in mijn bios aan het kijken of ik kon overclocken, ik heb hier totaal geen verstand van want heb het nog nooit gedaan, maar ik heb wat in de bios settings aan het prutsen geweest (zonder achteraf iets op te slaan uiteraard) en bij overclocking zag ik de optie staan om tot bv 10%,20% en 30% te overclocken, op die manier zou alles automatisch overclockt worden.
Nu is de vraag kan ik hier iets verkeerd mee doen?
En gaat dit verschil voelbaar (merkbaar) zijn?
Echt zelf alle te overclocken onderdelen aan te passen manueel daar beging ik nog niet aan, daarvoor moet ik eerst nog veeeeel lezen, maar dit is mss toch al een ervaring rijker dan he.

Grtz Nightraver.

Clioke16V
13 April 2007, 22:44
eerlijk gezegd ?

Ik zou er nog niet mee beginnen, jou systeem is splinternieuw en vliegt wss nu al. Dus overklok heeft totaal "nog" geen nut ( buiten betere punten in benchmarks ) in mijn ogen. Net om die reden overklok ik mijn systeem nog niet.

en voor je overklokt zou ik veel lezen zodat je de dingen begrijpt enzo een betere kijk krijgt op uw eigen overklok.

nightraver
13 April 2007, 22:45
eerlijk gezegd ?

Ik zou er nog niet mee beginnen, jou systeem is splinternieuw en vliegt wss nu al. Dus overklok heeft totaal "nog" geen nut ( buiten betere punten in benchmarks ) in mijn ogen. Net om die reden overklok ik mijn systeem nog niet.

en voor je overklokt zou ik veel lezen zodat je de dingen begrijpt enzo een betere kijk krijgt op uw eigen overklok.

Ja daar zit zeker iets in ja.

Clioke16V
13 April 2007, 22:56
ik ben van mening, zolang je content ben over je systeem hoef je niet te overklokken. Ofwel doe je dit eens om te zien waar je geraakt ofzo.

Deze wordt ooit overklokt ( is al gebeurd, maar dan 40 Mhz. > was om bios ook te leren kennen ), maar dan moet ik eerst gek worden van de traagheid ( gaat nog ff duren denk :d

nightraver
13 April 2007, 22:58