Volledige versie bekijken : biosbatterijtje gezocht



Kokki
14 April 2007, 18:19
Hallo allemaal,

Omdat de datum van mijn laptop de laatste tijd altijd teruggaat naar 01/01/2002 en omdat ik bij het opstarten altijd de melding kreeg "bad cmos".... heb ik mijn biosbatterijtje gezocht. Na lang zoeken heb ik het gevonden, en het blijkt er zo een te zijn. Let op de 2 pootjes, daaraan waren 2 draadjes gesoldeerd die vervolgens op mijn mobo zaten.
http://www.varta-microbattery.com/en/mb_data/documents/pictures_articles_jpg/650648.jpg



Heeft iemand een idee waar ik zo'n batterijtje kan kopen? Het is dus een CR2032 met daarop 2 plaatjes gesoldeerd. Ik ben al in een paar computerwinkels en een electronicawinkel geweest, maar daar kunnen ze mij niet helpen. :cry:
Op deze foto zijn het echt pinnetjes op het uiteinde. De mijne heeft eigenlijk 2 plaatjes.


Alvast bedankt.

PS. ik twijfelde of ik dit hier mocht plaatsen of in de koopjeshoek. Sorry als het verkeerd staat.

firefreak
14 April 2007, 18:26
Dit is moeilijk te verkrijgen omdat het bijna nooit leeg gaat of stuk

PorkyFrost
14 April 2007, 18:47
kan je die batterij niet gewoon uit die "pootjes" halen? daar lijkt het nogal op... dan is maar gewoon een batterij kopen hé

firefreak
14 April 2007, 18:55
kan je die batterij niet gewoon uit die "pootjes" halen? daar lijkt het nogal op... dan is maar gewoon een batterij kopen hé



Misschien is de batterij er op gesoldeerd.

PorkyFrost
14 April 2007, 18:56
zit volgens mij zo in elkaar:

http://img451.imageshack.us/img451/592/batvj9.jpg

PorkyFrost
14 April 2007, 18:58
een batterij solderen is volgens mij héél gevaarlijk, je moet batterijen van hittebronnen weghouden of er is ontploffingsgevaar :damn: solderen gebruikt net de hitte om metalen aan elkaar te smelten...
edit: firefreak je wil zeker werk hebben met de brandweer? :p

Kokki
14 April 2007, 19:12
Het zit er echt op vastgesoldeerd, en zelf solderen wil ik idd niet proberen. Deze foto is niet exact wat ik heb. Mijne heeft dus twee plaatjes aan weerszijden erop vastgesoldeerd (of gepuntlast of zoiets)
En dat het moeilijk te verkrijgen is heb ik gemerkt :( maar ergens moet het toch te vinden zijn.

firefreak
14 April 2007, 19:15
We moeten toch werk blijven hebben.
En zoals kokkie vermeld is het toch gesoldeerd.

Kokki
14 April 2007, 19:20
Ik gun je je werk Firefreak, je woont toch ver genoeg van me af :D
Persoonlijk hoop ik nooit van de diensten van de brandweer gebruik te moeten maken, alhoewel ze goed werk leveren.

firefreak
14 April 2007, 19:22
Ja ik gun het ook niemand die er gebruik van moeten maken.

sykke
14 April 2007, 19:38
Gewoon eens CR2032 intikken op google er staan er zovele.

Daar zal je toch wel wat vinden. ;)

bellejt
14 April 2007, 19:49
vervang dat gewoon door een ander batterijtje met dezelfde spanningswaarden.Met een snelle (hoogvermogen van minstens 50 W) soldeerbout mag je gerust een batterij solderen hoor.Wij doen dat hier met al onze modelbouwbatterijtjes.Wel best een heeeeel klein beetje soldeervloeistof gebruiken en zeer goed zilversoldeer.

Kokki
14 April 2007, 20:30
Gewoon eens CR2032 intikken op google er staan er zovele.

Daar zal je toch wel wat vinden. ;)
ja, de gewone cr2032 vind ik genoeg, maar niet die met die plaatjes.

@bellejt: een soldeerbout heb ik wel maar geen zilversoldeersel. Gewoon soldeersel zal wel niet goed genoeg zijn zeker?
Zijn er batterijtjes die beter tegen solderen kunnen dan anderen?

sykke
14 April 2007, 20:32
Misschien eens zoeken bij de merknaam van het moederbord. ;)

Pilote
15 April 2007, 16:09
http://www.worldofcables.com/store/catalog/50540.jpg

Is het zo een wat je zoekt CR2032-T14-1 ?

Kokki
15 April 2007, 19:54
yes, yes. Waar heb je die gevonden?

bellejt
15 April 2007, 20:21
Met zilversoldeer bedoel ik dat fijn soldeer (- 1mm).Dus niet het grove draadje soldeer van 1 mm of meer.Volgens de foto kun je misschien het goede batterijtje vinden.Wij solderen trouwens gelijk welk batterijtje hoor.Geen probleem zolang het maar snel gaat.Belangrijk is de FLUX (soldeervloeistof).Die kun je wel kopen bij handels zoals Gamma,Hubo,Brico enzovoort.Niet teveel van gebruiken.Juist eens overgaan met het borsteltje en dan soldeert het vrij snel.Misschien wel eerst de draadjes goed voorvertinnen.

Kokki
15 April 2007, 20:59
Bedankt voor de tips Bellejt. Ik ga morgen een batterijtje halen en het eens proberen. Voor het geld van zo'n batterijtje moet ik het niet laten he.

Pilote
16 April 2007, 09:38
yes, yes. Waar heb je die gevonden?

http://www.worldofcables.com/oscatalog/CablesProduct/50540.htm

Kokki
16 April 2007, 15:26
Helaas niet in Belgie of Nederland. Toch bedankt voor de tip pilote.
Ik ga seffens eens proberen of ik het zelf gesoldeerd krijg.

Pilote
16 April 2007, 17:21
Helaas niet in Belgie of Nederland. Toch bedankt voor de tip pilote.
Ik ga seffens eens proberen of ik het zelf gesoldeerd krijg.


Gezocht in Belgie , nederland, Duitsland maar jammer genoeg niets gevonden.
Amerika al wat je wilt maar te kostelijk voor een batterijtje.

Kokki
16 April 2007, 17:53
ja, ik vind ik ook. Toch bedankt voor je hulp :)