Volledige versie bekijken : windows XP Professional



maro
18 April 2007, 17:41
Ik gebruik momenteel windows XP home edition.
Via tune up 2007 krijg ik advies om bestuuringsprogramma te update naar windows XP Professional.(32 bit W HE.terwijl ik beschik over 64 bits)
Dit zou snelheid en gebruik ten goede komen.
Mijn vraag is of ik nu een versie van XP professional moet aanschaffen of dat er ook upgrades bestaan van home edition naar professional.
Bedankt voor reacties alvast.
Maro

gabriel
18 April 2007, 20:04
ja de beste upgrade is een xp pro kopen
nog nergens een tip gevonden om dit ook te doen

compuchrisje
18 April 2007, 21:04
Is voor mij ook iets nieuws, upgrade vanaf Home lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Tune up is een software bedrijfje dat graag zijn "klanten" rond de oren kletst met ditjes en datjes. Laat je niet te snel verleiden tot dingen die je je later beklaagt.
Ofwel koop je een volledige XP ofwel behoud je de Home tot je met vista verder kan, vermits je toch al 64-bits draait.

Kokki
19 April 2007, 21:09
de reden waarom is omdat in de home geen ondersteunin zit voor dual-core pc's. In de pro zit dat wel.


De belangrijkste verschillen:

Ondersteuning voor meerdere processoren
Windows XP Professional ondersteunt symmetrische multiprocessorontwerpen (SMP) voor maximaal twee processoren. Als je de Home Edition installeert op een systeem met SMP, dan zal de tweede processor niet worden gebruikt. De meeste lezers zullen echter een pc hebben met één processor. De noodzaak om vanwege deze reden XP Professional te gebruiken, is voor de meeste thuisgebruikers niet aanwezig. Ondersteuning 64-bits CPU’s
Als je overweegt een andere computer te kopen met een zogeheten 64-bitsprocessor van Intel of AMD, dan moet je wel de 64-bitsversie van XP Proffesional (http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/64bit/default.aspx) gebruiken. De Home Edition kan niet werken met zo"n processor.
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=558323/sc=548beb

Of dat nu een reden is om zoveel geld uit te geven is een andere vraag.

Ché
20 April 2007, 11:08
enkele vraagjes:
- ben je tevreden over je huidig besturingssysteem?(xp home)
- heb je al iets niet kunnen doen wat je wilde?

Xp pro wordt gebruikt in bedrijven met een netwerk en een server. Het heeft een ingebouwd beveiligingssysteem waarbij een netwerkbeheerder de gebruikers kan toelaten bepaalde handelingen wel of niet te laten uitvoeren. Als jij je computer gewoon thuis gebruikt met je familieleden dan heb je dat allemaal niet nodig. Je kent de spreuk: "never change een winning team". Persoonlijk zou ik niet veranderen.