Volledige versie bekijken : Foto nemen door een kijker ...



Phil O'Sophe
20 April 2007, 20:04
Rare vraag, maar ben nieuwsgierig:
kan men met goed resultaat een foto nemen met een verrekijker ervoor,
ipv. de zoomfunctie van het fotoapparaat te gebruiken?
Dank voor elke serieuze reactie.
Niet serieus is bvb. : "probeer het eens", of "wil je een foto van die verrekijker maken?" :lol:

compuchrisje
20 April 2007, 20:56
Ik denk dat je toch altijd zal moeten rekening houden met optische verschillen. De lens van een camera is héél wat anders dan de twee concave van je kijker. Je zou het echt moeten uittesten, om het resultaat te zien en vermits je digitaal gaat... waarom niet? Je verspilt niks enkel een paar seconden om alles opgesteld te krijgen.
Nog ff opmerken, wat jij ziet door die kijker, ziet je camera niet, 't zal dus best moeilijk worden.

Some_body
20 April 2007, 21:55
Ik denk niet dat het resultaat goed , acceptabel zal zijn , wegens de weerkaasting van licht in beide lensen , dit zou je wel kunnen oplossen door een pollerrisatiefilter te plaatsen tussen de 2 lensen , maar ik zeg niet dat het resutaat goed zal zijn .

greets Some_body

Jule
20 April 2007, 21:55
Nee. Tenzij u uw verrekijker lichtdicht op uw fotolens weet aan te sluiten en uw verrekijker over regelbare lenzen beschikt zodoende dat u uw brandpunt afstand perfect weet te regelen.
Maar u mag het ook van mij altijd proberen!!
Laat u filmen terwijl u een poging onderneemt, zend de dvd naar mij op per post. Ik zal het fimpje omzetten en hier op het forum plaatsen zodoende dat we er allemaal kunnen van genieten. :rofl: :lol:
Hey, Some body was me voor ... :good:

zomaar
21 April 2007, 07:15
Dan krijg je ongeveer zoiets. Foto's zijn genomn met wegwerp app.

Phil O'Sophe
21 April 2007, 20:44
Dan krijg je ongeveer zoiets. Foto's zijn genomn met wegwerp app.

Die eerste blijkt toch acceptabel te zijn ! Omdat die zonder kijker genomen is natuurlijk!
Dank aan allen die op mijn vraag reageerden.