Volledige versie bekijken : hulp nodig met AVG free



Sarana
21 April 2007, 19:34
Hai,

AVG free geeft plots aan dat mijn e-mailscanner niet geconfigureerd is en niet meer actief is.

Hoe kan ik die terug in orde zetten. Als ik op de e-mailscanner klik en dan op properties kan ik daar op een knop "configureren" klikken maar dat werkt niet?
e-mailscanner blijft met rood uitroepteken op non-actief.

Ook in e-mailprogramma zelf heb ik frequent meteen foutmelding dat er een socketfout is. Heb ook al hijackthis log geplaats op 15 april maar daar heb ik nog steeds geen antwoord op?

Kan er alsjeblieft eens iemand kijken?
Dank je!

compuchrisje
21 April 2007, 20:30
Heb je logje voorgelegd aan onze slayers Sarana. Hopelijk kan iemand er nu aan beginnen.

Sarana
22 April 2007, 10:38
Waw, compuchrisje dat vind ik echt (y) van je!

boterblommeken
22 April 2007, 11:09
Probeer AVG eens te updaten, het zou wel eens kunnen helpen.

nielsvandesype
22 April 2007, 11:59
Je zou ook dit eens kunnen proberen ga naar start,uitvoeren,typ hier services.msc en kijk of je daar geen services vindt met avg in de naam of grisoft in de naam zoja klik er dan met je linkermuisknop op en druk dan op (her)starten. Kijk dan of alles weer werkt. Of je kan dit ook proberen : http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?3,36150,backpage=,sv=

Sarana
22 April 2007, 14:28
Kreeg de AVG e-mailscanner niet meer op actief. Heb uiteindelijk dan maar voor de drastische manier gekozen: hele programma eraf gegooid en Avast erop gezet.

Avast gaf uiteindelijk ook een foutmelding dat de e-mailscanner niet kon werken maar gaf er ook de reden bij: mijn firewall had hem op "block" gezet.

Ik hoop dat nu alles ok blijft want de laatste tijd is het wat met al die foutmeldingen in e-mail.

compuchrisje
22 April 2007, 21:36
Had vreemd genoeg gisteravond net hetzelfde probleem Sarana. Opeens liep alles vast, internet foetsjie (ik hang aan een router). AVG stond er triest en grijs te zijn, met dezelfde melding als bij jou: e-mail scanner uitgeschakeld. Ik heb Comodo als firewall, maar beiden draaiden altijd vredig samen.
Zonder internet kan je natuurlijk niks opzoeken, dus plugje uit de router en rechtstreeks dan maar. Het lukte me wél om e-mail scan terug te configureren. Wou dat hier dan ook posten maar las dat dàt zelfs niet ging bij jou, dus was je er niks mee.
Vanochtend terug bezig kunnen zijn om in de router te geraken, vermits dochterlief ook al es wat op 't net wil doen. Ging ook al niet zonder hossen en stoten, maar gelukt. En nu lijkt er weer niks aan de hand te zijn?
Wat ik dus denk is, een update van je antivirus én je firewall die niet meer wil samengaan. Wàt zal wel een raadsel blijven. Hoop dat je ook tevreden bent van Avast?

boneless
23 April 2007, 07:45
Misschien een windows update die moeilijk doet, CC? Of heb je die firewall niet aan staan?

compuchrisje
23 April 2007, 09:14
Niet windows (toch nie in 't weekend he) maar ik denk eerder Comodo zelf. Er zijn laatste tijd via windows update nogal wat aanpassingen geweest in system32 en ook de kernell. Ze kunnen er wel voor iets tussen zitten natuurlijk.

Sarana
23 April 2007, 11:45
Hai compuchrisje,

Avast verlengt iets de tijd om Firefox op te starten maar dat valt mee.
Avast en Comodo zijn precies ook nog niet de beste vriendjes. Maar ik geef het nog de tijd want bij nieuw geïnstalleerde programma's staat Comodo altijd 1000 keer te vragen of dat programma wel mag doen waar het mee bezig is en dat verbetert na tijdje wel. Dat Comodo soms zelf e-mailscanner blokkeert vind ik raar.
Bij e-mail durft er nog plots foutmelding te komen dat server niet te vinden maar als ik e-mail sluit en terug open is dat dan soms weer weg en als dat niet helpt doe ik herstart en dan kan ik weer tijdje voort maar probleem blijft inderdaad dagelijks terugkeren.
Erg vervelend, zeker als het internet dan ook niet meer wil opstarten. Blijft dan steken in het laden maar geeft geen foutmelding.
Ben wel blij dat ik niet de enige ben. Misschien komen we er samen uit.

Groetjes,
Sarana