Volledige versie bekijken : moederbord resetten wegens niet verder booten?



shweppes
21 April 2007, 20:39
hallo

mijn pc boot niet verder als het zwarte scherm met enkele instellingen

Volgende zie ik oa staan:
Diskette drive A : 1.44 3.5In.
Diskette drive B : none
Pri master disk: LBA VDMA 33, 7927 Mb
pri slave disk: cd rom UDMA 33
sec master disk: LBA UDMA 33 13022 Mb
sec slave disk: cd rom VDMA 33

dit wil toch zeggen dat hem de schijven herkent , of niet ?
Ik heb 2 schijven dus, en heb xp zo ingesteld dat zijn wissel bestand ( een ook boot.ini denk ik) op de ander schijf als mij OS zelf staat

Waarom boot hij dan toch niet verder ?
F8 werkt niet, via XP cd opstarten lukt, maar dan zit ik in het menu om te formatern.

ALs ik mijn moederbord reset (batterij eruit pinnke even herstelen, batterij er terug in, en pc opstarten) moet ik dan zelf instellingen doen aan mijn moederbord?
of zou hij dan mss weer wel doorstarten ?


groeten en dank voor de hulp

Shweppes

ajaxloverr
21 April 2007, 21:32
wat je kan doen is een van de 2 schijven ontkoppelen of xp herinstalleren

PorkyFrost
22 April 2007, 09:56
je boot.ini moet toch op dezelfde schijf staan? Anders krijg je denk'k de melding dat er geen OS gevonden is.

shweppes
22 April 2007, 11:15
1 schijf loskoppelen heb ik al gedaan, maar zonder resultaat
Ik heb 2 partities op mijn schijf met WIN XP op ,en daar staat nog data op, die had ik graa gbehouden wel...

Betreffende het moederbord, als ik dat reset, moet ik dan iets instellen, of is dat automatisch weer in orde dan ?

dannyma
22 April 2007, 12:46
reset doe je op het moederbord en haal je de jumper er af voor 1 minuutje daarna terug op de zelfde plaats zetten en bios staat dan terug op fabriekinstellingen .
de jumper kan je vinden op het moederbord kijk naar letters cmos .

g_man
23 April 2007, 19:27
Als je boot.ini niet op dezelfde HDD staat als Windows, zal je niet opgestart geraken. En waarom zet je de swapfile op een andere HDD ??