Volledige versie bekijken : Windows Media Player 11 wil (meestal) niet meer



Geert929
21 April 2007, 22:53
Heb een legale PC (PC-project van werkgever).
Tijdje geleden Win Media Player geupdated naar WMP11.
Heeft een ganse tijd zonder probleem gewerkt.
Echter sinds kort, werkt hij meestal niet meer.
Meestal!? Ja, als ik een nummer wil spelen, opent wel de player, doch niets van geluid, en volgende foutmelding:

"Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren."
Foutmelding heeft link "Help op het Web", ik krijg advies te zoeken naar updates, zonder succes.
De PC-geluiden werken wel normaal...
Ik meen dat het eigenlijk niet aan WMP ligt, want de iTunes-speler doet het evenmin...

Als ik de PC herstart, -na soms 1, maar meestal meerdere keren- gaat WMP dan wel aan de praat.
Omdat ik dit beu was, en nog andere foutjes had, heb ik PC volledig geherinstalleerd (en dus ook volledig geformatteerd naar ik aanneem), met alle originele software. waaronder Norton Antivirus, ZoneAlarm e.a. Ik was overtuigd van alle problemen verlost te zullen zijn. Niet zo dus.
Heb momenteel volgende programmas extra geïnstalleerd: AVG-Antivirus Free, AVG Anti-Spyware, Avast Free (terug verwijderd wegens meldingen incompatibiliteit), CCleaner, Spybot, Spywareguard, Spywareblaster, Google Earth, Limewire, Software Collector en Izarc.
Waar zou dit aan te wijten kunnen zijn, en u raadt het al: hoe kan ik het oplossen??
Met dank bij voorbaat...
De PC is nu 1 jaar oud. Is de geluidskaart misschien periodiek defect??

dannyma
22 April 2007, 16:56
bij het formateren van je pc zijn waarschijnlijk de drivers van je geluidskaart er ook mee verdwenen .
en indien je deze dan ook terug te installeren .
kijk is of alles compleet is en doe even dit klik start - rechts klikken op deze computer en ga naar eigenschappen - klik op hardware - klik dan op apparaatbeheer en kijk is waar er uitroeptekensen vraagtekens staan en indien drivers installeren .

Geert929
22 April 2007, 18:32
Wat wil nu het geval...
Gisterenavond nog een update gedownload:
"Hotfix voor Windows Media Format 11 SDK (KB929399)" van Microsoft
=> Vanmiddag PC opgestart en WMP & iTunes werken prima.
Nog 3 keer herstart en WMP & iTunes blijven werken zonder probleem.
Ik zal dus misschien best even aanzien zo..?
Hoewel ik het verband iTunes & WM Hotfix niet snap.
Op de gevraagde locatie bij apparaatbeheer zie ik niets abnormaals..
Alvast erg bedankt om hier mee naar te kijken.

Baloeke
22 April 2007, 23:05
Probleem lijkt hier opgelost met een update. Deze gaat op slot.