Volledige versie bekijken : USB probleem



Clioke16V
23 April 2007, 22:24
Ik heb mijn oude pc verkocht aan de ouders van mijn vriendin.

het enige probleem dat ik met mijn oude pc had was,

alles van usb werkt goed, totdat ik een mp3 speler en/of usb geheugenstick instak.

Vanaf ik 1 van beide instak viel mijn muis uit ( USB ). > nooit een echte oplossing voor gevonden. Wel heb ik een stekker gebruikt die van USB naar PS2 gaat. Vanaf ik dit gedaan had, bleef de muis werken.

Nu staat de pc bij mijn schoonouders en alles is mooi helemaal opnieuw geinstalleerd ( bios updates etc. alles in ).

Nu kopen we vandaag een nieuwe tft scherm voor haar ouders.

Ik kom bij hun thuis en sluit scherm aan en start pc op, alles werkt vlotjes totdat ik haar vader zijn usb memorystick insteek > toetsenbord valt deze keer uit :s

Ik naar huis, en een stekker halen voor toetsenbord ( USB > PS2 ), blijkt dat dit toetsenbord niet wil werken op PS2 dus alleen op usb, maar deze valt uit bij insteken mem. stick. ik heb alle mogelijke poorten geprobeerd. Meerdere malen herstart en geprobeerd...

( dit is toetsenbord > comfort curve 2000 microsoft ) > ook nieuw.

Maar het probleem bevindt zich echt aan mobo denk ik. echt voor zot van te worden + nu voel ik me schuldig omdat die pc niet 100 % naar behoren werkt.

iemand mss nog advies ?

zariash
23 April 2007, 23:31
ik had net hetzelfde probleem als jij met de pc die ik bij mijn ouders heb geplaatst ik heb dan maar een uitbreidingskaart pci /usb erin gestopt en dit werkt zonder problemen .
http://www.pixmania.be/be/nl/49059/art/pixmania/poorten-controler-kaart-p.html
grtjs

Clioke16V
23 April 2007, 23:59
ik had net hetzelfde probleem als jij met de pc die ik bij mijn ouders heb geplaatst ik heb dan maar een uitbreidingskaart pci /usb erin gestopt en dit werkt zonder problemen .
http://www.pixmania.be/be/nl/49059/art/pixmania/poorten-controler-kaart-p.html
grtjs


deze tip heb ik op ander forum ook gekregen.

moet wel lukken :D, maar bon, een geluk dat ik zo nog 1 heb liggen en mee dat jullie het zeggen dacht ik eraan. In de loop van de week eens proberen.

bedankt...

Clioke16V
24 April 2007, 23:17
opgelost.

pci usb kaart erin en het werkt.

thx