Volledige versie bekijken : gebruikernaam uitschakelen windows xp ?



thystom
24 April 2007, 20:12
als ik mijn computer opstart.dan moet ik altijd op mijn gebruikersnaam klikken want er staat maar één gebruikersnaam in.hoe kan ik deze uitschakelen? heb al in de Gebruikersaccounts gezien maar vin niks om het uit te schakelen. heb windows xp.

Pilote
24 April 2007, 20:31
Ga naar gebruikersaccounts.

Daar heb je dan de keus om een taak te kiezen.
Klik op de manier waarop gebruikers zich aan-en afmelden wijzigen.
Vink het vakje uit waar staat het welkomstvenster gebruiken.

compuchrisje
24 April 2007, 23:16
Nog méér aanpassingen kan je doen met Tweakui, dit is een extra tooltje van Microsoft, dat nooit op je installatieCD te vinden is, maar wél handig.
TweakUI is een onderdeeltje van Powertoys (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=121)(in onze downloads), je kan het als zelfstandig programma ophalen en gebruiken. Kijk in de handleidingen wat je er juist allemaal mee kan instellen.

Martin
25 April 2007, 07:59
Automatisch aanmelden als volgt instellen:

Open het geavanceerde Configuratiescherm Gebruikersaccounts, dat kan als volgt:
Ga naar: Start>Uitvoeren...
Type daar: control userpasswords2
Klik: OK
Klik op de gebruikersnaam waarmee je automatisch wilt aanmelden
Haal het vinkje weg bij: Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken
Klik: OK
Er verschijnt een wachtwoord venster: geef- en bevestig het wachtwoord dat bij de geselecteerde gebruiker hoort (vaak is er geen wachtwoord, laat dan beide velden leeg)
Klik: OK
Bij de eerst volgende keer opstarten van de PC wordt automatisch aangemeld (na alleen afmelden wordt niet automatisch aangemeld)

thystom
26 April 2007, 20:22
je bent bedankt :)

het werkt.:good:

Martin
26 April 2007, 21:14
Graag gedaan hoor en bedankt voor het melden. Fijn dat het in orde is.