Volledige versie bekijken : paswoord kwijt om in te loggen op internet



Tuxke
25 April 2007, 15:11
Hallo,

ik heb een windows 98 maar ik moet een paswoord ingeven als ik op internet wil connecteren... en de eigenaar weet het ook niet meer...

bestaat er een mogelijkheid om dit op te lossen...

Ik beschik niet over internet, mss dat ik het ergens kan vinden in het register

groetjes
tuxke

xtofke
25 April 2007, 15:32
Volgens mij is de enige maniar de ISP (skynet, telenet, ... ???) contacteren om een nieuw paswoord te vragen

Kokki
25 April 2007, 15:47
Ik zou ook naar de provider bellen. Hou gewoon een factuur of iets dergelijks bij de hand, waarmee je kan bewijzen dat jij de eigenaar van dat account bent.

compuchrisje
25 April 2007, 16:36
Je beschikt niet over internet? dan heb je toch geen wachtwoord nodig? of is internet wel aangesloten, maar raak je niet online? Klein verschilletje wel.

Als het dat laatste is, kan je 't mss nog oplossen, vooral als het nog maar recent is. Hiervoor moet je gek genoeg eerst windows laten afsluiten en heropstarten in DOS (keuze bij het afsluiten).
typ achter de prompt het volgende:

scanreg /restore

idem dito zoals het hier staat, dus spatie voor de /!!
Je krijgt nu een scherm waar je een paar regels ziet staan, die je met de pijltjestoetsen kan selecteren. Kies een registerkopie, waarvan je denkt dat het toen nog goed marcheerde (de datum zit er wel in vermeld). Maak je keuze en enter om die te bevestigen. Je computer zal nu een tijdje staan rammelen omdat die het oude register terug oprakelt en daarna gewoon verder opstarten.
Door deze actie ben je NIETS kwijt van je opgeslagen data, mogelijk wél recente installaties van software. In XP is dit het beruchte en alomgeroemde Systeemherstel....