Volledige versie bekijken : Muziek Branden



AZIMEKE
28 April 2007, 13:06
Halllo ,


Ik heb een vraagje ,

In de auto luister ik vaak naar mijn CD's maar nu heb ik bj iemand gezien dat hij een gewone CD-ROM had ( zo eentje van 700 MB ) en er stonden daar maar liefst 82 liedjes op.
Ik vind dat wel interessant want dat betekent minder CD's om te wisselen in die autoradio ( bij mij nie meer dan 20 liedjes ).

Nu zou ik dus willen weten hoe je dat eenvoudigweg , dus hoe kan ik 4 CD's brengen naar 1 CD.

Alvast bedankt
Groetjes

firefreak
28 April 2007, 14:42
Is het formaat van je liedjes .MP3 ?

AZIMEKE
28 April 2007, 15:06
Hallo ,

Bedankt voor een antwoordje.
Inderdaad mijn muziek op de CD's is MP3

2B's
28 April 2007, 15:21
Je kan perfect een MP3 cd aanmaken maar ik zou toch maar eerst even nazien of jouw autoradio die wel aankan. Dat kan je met Nero of alcool120 perfect regelen.

AZIMEKE
28 April 2007, 15:27
Hallo ,

Ik heb er die CD met 82 liedjes kunnen in afspelen in mijn Sony autoradio kunnen afspelen.
Ik heb Nero StartSmart waar ik normaal mijn CD mee brand. Nu als ik er de CD in stop die ik wil overnemen of ik kopieer die op mijn C schijf dan vindt Nero die liedjes gewoon niet. Ik heb ze ook al geript met mijn windows media player maar ook dan vindt Nero ze niet.

Ik heb wel gezien dat als ik Nero Audio kies en daar een WMA cd wil maken ik er veel meer opkrijg maar dan vind ik gewoon de liedjes niet die ik wil.
Wat is dat ingewikkeld.

Groetjes

Mp3Tjoeper
28 April 2007, 16:08
Maak van je 82 liedjes eens een mp3 formaat

Ga met Nero gewoon de optie "data branden" gebruiken

Maak geen mapjes aan, gewoon alles rechtstreeks op je cd branden

Het zal wel lukken nu :p

firefreak
28 April 2007, 16:19
82 liedjes op 1 cd is wel veel

Baloeke
28 April 2007, 16:24
Als je de versie van 11 van mediaplayer gebruikt kan je deze ook in mp3 zetten.

Klik in extra en daarna op opties
Klik op het tabblad muziek rippen
In instellingen voor het rippen kan je daar mp3 aanduidenMoest je nog niet in het bezit zijn van de mediaplayer 11 kan je eens gaan kijken in onze downloads (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=482)

Mp3Tjoeper
28 April 2007, 16:42
82 liedjes op 1 cd is wel veel

het gaat hier wel om mp3 formaat he firefreak

zijn cd speler in de wagen kan ook mp3formaat lezen

AZIMEKE
28 April 2007, 17:01
Hallo ,

Allemaal al bedankt , ik ga deze dingen eens uitproberen . Wat ik nu aan het doen ben met Nero is eerst de optie nemen " audio cd's omzetten naar audio bestanden " en daar neem ik wma en bij settings kies ik door iets van fm radio dat verkleint de dingen en als dat gebeurd is ga ik de optie wma cd branden kiezen , ik heb het al eens getest en op dit moment heb ik al zo een 60 liedjes en mijn cd is nog niet de helft vol. Vraag is natuurlijk als ik straks mijn WMA cd ga branden of het ook zal lukken in de auto ???

Baloeke
28 April 2007, 17:26
Het kan zijn dat je autoradio deze functie (WMA) niet ondersteund. Even de handleiding van je autoradio erbij nemen of anders even zoeken op het net.
Probeer anders eerst een deel uit, of je deze wma files in je auto kan afspelen. Lukt dat niet zal deze de functie wma niet ondersteunen en moet je proberen met mp3, en moet je niet opnieuw beginnen rippen. Brand desnoods de cd op een herschrijfbare cd. Deze kan je nadien, indien het niet gaat terug wissen.

zariash
28 April 2007, 17:30
Hallo ,

Allemaal al bedankt , ik ga deze dingen eens uitproberen . Wat ik nu aan het doen ben met Nero is eerst de optie nemen " audio cd's omzetten naar audio bestanden " en daar neem ik wma en bij settings kies ik door iets van fm radio dat verkleint de dingen en als dat gebeurd is ga ik de optie wma cd branden kiezen , ik heb het al eens getest en op dit moment heb ik al zo een 60 liedjes en mijn cd is nog niet de helft vol. Vraag is natuurlijk als ik straks mijn WMA cd ga branden of het ook zal lukken in de auto ???
als je nu gewoon eens nero express gebruikt of nero smartstart en dan gewoon mp3 schijf aanmaken aanklikt dan hoef je niets te doen deze worden automatisch omgezet indien nodig.

AZIMEKE
28 April 2007, 17:41
Is dus niet gelukt.
Op de computer zie ik 100 liedjes en die kan ik open doen met de WMP.
Maar in de stereo en in de auto herkent hij niks.

AZIMEKE
28 April 2007, 17:45
Als ik mp3 schijf selecteer dan vindt nero de liedjes niet die ik wil ( ik wil copieren van cd waar normaal mp3 liedjes opstaan maar niet gewone copie maar het formaat verkleinen zodat er tegen de 100 liedjes op de cd kunnen)

AZIMEKE
28 April 2007, 17:50
Maak van je 82 liedjes eens een mp3 formaat

Ga met Nero gewoon de optie "data branden" gebruiken

Maak geen mapjes aan, gewoon alles rechtstreeks op je cd branden

Het zal wel lukken nu :p



Dus als ik eerst de cd's kopieer naar mijn harde schijf en dan een data cd maak , krijg ik er dan meer liedjes op en zal het ook spelen in de auto? IK heb al geprobeerd dit te doen en Nero ziet dan inderdaad wel de liedjes in mijn E schijf maar als ik dan brand , brand hij gewoon titels en geen muziek. Hoe kan ik dan de liedjes van mijn CD's het beste overbrengen zodat Nero ze kan herkennen als liedjes en niet als data?
<!-- / message --><!-- sig -->

zariash
28 April 2007, 17:51
Als ik mp3 schijf selecteer dan vindt nero de liedjes niet die ik wil ( ik wil copieren van cd waar normaal mp3 liedjes opstaan maar niet gewone copie maar het formaat verkleinen zodat er tegen de 100 liedjes op de cd kunnen)
waarom verkleinen er gaan er toch al meer dan 100 op en verkleinen dan is de kwaliteit slecht je kan volgens mijn ervaring niet onder de 128 bitrate gaan .
grtjs

Baloeke
28 April 2007, 17:52
Is dus niet gelukt.
Op de computer zie ik 100 liedjes en die kan ik open doen met de WMP.
Maar in de stereo en in de auto herkent hij niks.
Je autoradio ondersteunt de functie niet om WMA bestanden te lezen.
Welke autoradio heb je vermeld ook het type, zodat wij je hier verder kunnen helpen.

Als ik mp3 schijf selecteer dan vindt nero de liedjes niet die ik wil ( ik wil copieren van cd waar normaal mp3 liedjes opstaan maar niet gewone copie maar het formaat verkleinen zodat er tegen de 100 liedjes op de cd kunnen)
Probeer ze eens te rippen met mediaplayer 11, wat ik hierboven al heb aangehaalt.

AZIMEKE
28 April 2007, 18:13
Het is gewoon dus dat ik een CD heb beluisterd in mijn auto ( CD is CD van vriend die hem zelf ook gekregen heeft ) en dat is dus een gewone CD van TDK van 700 MB en er stonden daar dus 82 liedjes op en de kwaliteit was echt goed. Nu als ik naar mijn CD's luister dan krijg ik daar maar hoogstens 20 liedjes op. Dus ik zou ook graag in plaats van 4 CD's van 20 liedjes 1 CD maken van 80 liedjes. Dus wil ik mijn 4 CD copieren naar 1 CD. Mijn autoradio Sony ondersteund MP3 en WMA.

Mp3Tjoeper
28 April 2007, 19:26
Het is gewoon dus dat ik een CD heb beluisterd in mijn auto ( CD is CD van vriend die hem zelf ook gekregen heeft ) en dat is dus een gewone CD van TDK van 700 MB en er stonden daar dus 82 liedjes op en de kwaliteit was echt goed. Nu als ik naar mijn CD's luister dan krijg ik daar maar hoogstens 20 liedjes op. Dus ik zou ook graag in plaats van 4 CD's van 20 liedjes 1 CD maken van 80 liedjes. Dus wil ik mijn 4 CD copieren naar 1 CD. Mijn autoradio Sony ondersteund MP3 en WMA.


Maak eerst van jouw 4 cd's een mp3 formaat (die zijn nu nog wave, je kan ze rippen met je mediaplayer naar een mp3 formaat )
Nu kan je via Nero een data cd gaan branden en al je geripte muziek gaan branden op 1 cd.
Zorg dat je al je mp3 nummers gewoon op je cd brand, als je de map zou branden waar je mp3's in zitten , dan zal je speler de liedjes niet zien
Hij zal ze wel gaan zien als je ze gewoon op je vd branden zal

ghost
28 April 2007, 20:39
Ik gebruik dit.
http://www.yuansoft.com/mp3_maker/free_download_full_version_altomp3_maker.html

AZIMEKE
28 April 2007, 22:14
Maak eerst van jouw 4 cd's een mp3 formaat (die zijn nu nog wave, je kan ze rippen met je mediaplayer naar een mp3 formaat )
Nu kan je via Nero een data cd gaan branden en al je geripte muziek gaan branden op 1 cd.
Zorg dat je al je mp3 nummers gewoon op je cd brand, als je de map zou branden waar je mp3's in zitten , dan zal je speler de liedjes niet zien
Hij zal ze wel gaan zien als je ze gewoon op je vd branden zal



Ik heb ze dus geript en ze staan nu in mijn mediabibliotheek onder de naam " azimeke " in mijn afspeellijsten maar als ik naar nero ga , data cd maken en daar op add ga moet ik die afspeellijst zoeken en dan vind ik ze maar als ik op de naam azimeke klik dan neemt hij deze onmiddellijk over zonder de liedjes dus 8 kb maar wat doe ik fout ?

Baloeke
28 April 2007, 22:45
De afspeellijst is een lijst van geselecteerde nummers. Het kan dus best zijn dat die 8kb groot is.
Als je met nero, je data cd gaat maken moet je de nummers (liedjes) selecteren, en die branden op cd.