Volledige versie bekijken : Slaapstand en Stand-by



lacer
29 April 2007, 22:06
Goeieavond mede forumgebruikers. Ik heb hier terug een zelfde probleem i.v.m. uit de slaapstand en stand-by halen. Zie ook mijn vorige en reeds gesloten topic : http://www.minatica.be/showthread.php?t=19250&highlight=slaapstand
Ik weet niet wat terug de oorzaak van dit probleem is, temeer dat de vorige keer mijn laptop een maand nadien in herstelling gegaan is voor een boot probleem.
UIt slaapstand blijft hij staan met het scherm" windows wordt hervat" en na een stand-by start hij terug op met een zwart scherm en mijn optische muis krijgt geen voeding via usb. Geforceerd uitschakelen is dan de enige uitweg.
Wie kent de oplossing van deze problemen ?
Mijn laptop: Acer met athlon xp 2600+, 512Mb ram, Oem XP Sp2

compuchrisje
30 April 2007, 00:22
't Is duidelijk dat het een hardware matig probleem is. Kan je het niet vermijden door jezelf erin te trainen het systeem af te sluiten telkens als je een tijdje niet meer op je topje werkt?
Probleem met Acer is, dat je met sommige systemen totaal geen problemen kan hebben gedurende jaren en dus een tevreden klant bent. Of... je hebt gewoon een pech computer die de fabriekshallen door en door leert kennen. Hoe oud is je apparaat? kan je terugvallen op garantie? Ook een mobo krijgt de volle twee jaar.

lacer
30 April 2007, 09:41
Mijn toestel is nu 3 jaar en 4 maand oud. Had indertijds maar 1 jaar garantie, waardoor de vorige herstelling er buiten viel. Daardoor liet ik hem niet herstellen. Dat Mobo was te duur. En toch werkte hij terug normaal gedurende meer dan een jaar na die zogenaamde "nietherstelling".
Zou misschien xp opnieuw moeten installeren, maar ik heb enkel die oem cd's.
Voor de rest werkt hij tot nu toe nog prima ;)