Volledige versie bekijken : Benq DVD Re-Writer



Buzze
30 April 2007, 11:37
DVD lezer herkent geen enkel CD of DVD meer.
Wat nu?
Zelfs een cd of dvd branden lukt niet meer,hij vraagt telkens om een lege cd of dvd schijf in te steken terwijl het een nieuwe is !
Wie kan mij helpen?

Jule
30 April 2007, 17:51
Plaats 'em even in een andere pc ... Zie of hij het daar wel doet? Zoniet, vrees ik ervoor dat u pech heeft ...! :cry:

Buzze
30 April 2007, 20:02
In een ander PC lukt het,
pech, hoe bedoeld u?
Een nieuwe DVD-Writer?

kurt0015
30 April 2007, 20:18
Het ligt misschien eraan hoe je hem aansluit denk er zeker aan dat de jumper goed moet staan en dat je er rekening mee moet houden dacht voor master de laaste stekker te gebruike op je ide kabel en voor primary de eerste gebruiken na die je in je moederbord heb steken.

Hoop dat je hier wat mee bent ;)

Jule
30 April 2007, 20:50
In een ander PC lukt het,
pech, hoe bedoeld u?
Een nieuwe DVD-Writer?
Idd. Ik bedoelde dus: steek de dvd-writer in een andere pc. Niet: test de dvd-schijven in een andere pc. Maar als ie wel werkt in een andere pc, is het apparaat goed. Master/ slave instelling chekken (zie correcte uitleg van Chrisje hieronder), is er een software verandering gebeurt? Is er firmware beschikbaar voor uw toestel (chekken op site fabrikant)? Zijn de te volgen stappen als ik me niet vergis. Wat die master/slave instelling betreft, indien deze writer vroeger werkte en er is geen hardwarematige verandering gebeurt, mag u ervan uitgaan dat deze instelling goed is.

compuchrisje
30 April 2007, 21:12
Als iemand een nieuwe CD speler of writer installeert, denk ik niet dat ie meteen alle kabels gaat losmaken, behalve die van de speler zelf die eruit moet. En het is zelden of nooit dat jumpers op een writer of player als master zijn ingesteld, àls er al jumpers op staan.
Wat je wél kan doen is alles gewoon es terug losmaken, zorgen dat je de juiste stekkertjes in de juiste gaatjes stopt en goed aandrukt (niet erin timmeren natuurlijk).
Lukt het dan nog niet is er mogelijk wat mis met de laserkop, je kan altijd een maandag-vrijdag fabricaatje hebben, en dàn is het best terug te trekken naar de zaak waar je hem gekocht hebt.

Buzze
1 May 2007, 10:57
Ik heb geen nieuwe writer ingestoken,
het is nog altijd dezelfde 8 jarige writer die altijd goed zijn werk heeft gedaan.
Die plots van geen liefde meer wil weten!

Jule
1 May 2007, 13:13
Dus, haal 'em uit de pc, stop de writer in een andere pc en kijkt of ie het daar doet ... Maar ik heb 5 dvd-writers versleten binnen de garantieperiode en de uwe is 8 jaar ... Ik vrees dat u een ceremoniemeester zal mogen vragen ...

Buzze
1 May 2007, 13:53
Het probleem is ,dat ik geen andere pc in de buurt heb.
Wel zie ik staan bij
eigenschappen van de cd rom station : locatie 0 (0)
en apparaatstatus : dit apparaat werkt correct

Jule
1 May 2007, 19:52
Kan u hem even bij een vriend in een zijn pc stoppen? Of kan u bij een vriend een goed werkende writer lenen en zo de uwe eens vervangen? Enne: ne DVD Re-writer van 8 jaar oud??? Mijn pc is 6 jaar en toen kwamen nog maar de eerste DVD spelers op de markt als ook de eerste CD rewriters. CD-writers bestaan reeds 8 jaar. Of ben ik zo abuus?????

Buzze
1 May 2007, 20:04
De dvd writer is nog altijd van mijn eerste Packard Bell pc,8 jaar geleden gekocht.Dit is het laatste wat ik nog over heb of had,als die naar de vaantjes is!En is er geen ander oplossing om te weten of die nog werkt ?

Jule
1 May 2007, 22:40
Euh, dit is de beste mogelijkheid! Of er andere zijn??? Weet ik niet...

ajaxloverr
2 May 2007, 09:37
Check je bios of alles met master en slave en zo wel goed staat..

Buzze
2 May 2007, 13:46
Mag slotje op,
Ik heb er een nieuwe ingestoken en alles werkt weer perfekt!