Volledige versie bekijken : Luidsprekers verlengen.



Fck_
1 May 2007, 12:00
Oi,

Mijn kabel van mijn luidspreker was kapot, dus ik dacht: Ik knip hem door, en plaats er een ander stukje tussen. :) ik had namelijk nog luidsprekerkabels van mijn stereo. maar toen ik heb éénmaal doorgeknipt had, zag ik iets, dat mijn stereo niet had :p.. in het midden van die kabel zat een rode kern en een witte kern. ik weet zelf niet als daar ook kabeltjes inzitten want ik laat het gewoon zo. Als ik ze nu gwn terug met elkaar verbind (dus door mijn ander stuk daar tussen te zetten) hoor ik gwn maar ruis.. :s.. dus moet ik ook iets doen met die kern? of doe ik iets verkeerd?

Thx!

Krikkie
1 May 2007, 12:17
Volgens mij is de rode en witte kerngewoon een kenmerk om te weten hoe de draad juist loopt zodat je ze niet wisseld, net zoals er vroeger één rode lijn liep op boxkabels of één van de twee had een rib.

Groetjes Krikkie

Fck_
1 May 2007, 12:22
Neen, ik heb het gevonden. ik heb nu al 1 luidspreker werkent ^^.. in de kernen, zaten nog eens draden, en die moet ik ook met elkaar verbinden. dus ik heb nu voor 1 kabel ter verlengen, 2 kabels nodig. Namelijk één voor de buitenste draden, en één voor die kern.

PeterN
1 May 2007, 12:52
Rood en wit zijn de draden voor de linkse en rechtse box. De rode is het rechtse kanaal, de witte het linkse kanaal. Rond de rode draad zitten de draadjes van de massa van het rechtse kanaal. In de rode kabel zit de plus aansluiting van het rechtse kanaal. Ook zo voor de witte draad maar dan voor het linkse kanaal. De kabel heeft dus 4 draden ;)