Volledige versie bekijken : Mijn dell'etje valt soms uit.



Emile.H
3 May 2007, 20:25
Alowa, ik heb een paar maanden geleden een dell Deminsion9200 gekocht.
Nu heb ik al 3x gehad dat wanneer ik een hoop programma's draai, en een hoop processen draai; mijn pc soms ineens in het niets begint te herstarten.
Mijn specs zijn:
cpu: C2D E6400
ram: 2gb
gpu: 7900gs
HDD: 2x 250GB, raid0
Maar mijn voeding is slechts 375 watt heb ik gezien, Dus kan het zijn dat mijn voeding dit allemaal niet aankan ?
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar dell, en die hebben gereageerd.
Maar die antwoorden helemaal niet op mijn vraag.

Ik wil u vragen of u van het systeem een melding krijgt wat hitte betreft. Krijgt u een thermal melding van het systeem
dat het te heet word of is er hier geen sprake van?
Maar met de hitte heb ik helemaal geen probleem mee, volgens "Intel Thermal Analysis" zijn mijn cpu's altijd tussen de 13 en 25 graden. :damn:
Maar nu weet ik dus nog altijd niet waarom mijn pc plots begint te rebooten. Kunnen jullie mij helpen ?

coopman
3 May 2007, 22:18
der bestaat ergens een site waar je het aantal nodige watt kan uitrekenen maar kan hem niet meer vinden

mss iemand anders ?
was Tom's hardware ozo

Kokki
5 May 2007, 12:11
Kijk eens even hoe je instellingen zijn bij config.scherm-tab geadvanceerd-knop opstart- en herstelinstellingen. Hat automatisch opstarten zet je best uit, en een gebeurtenis in het logboek opslaan zet je best aan.
Je kan al eens gaan kijken in de logboeken of je meldingen ziet (vooral de fouten) (logboeken vind je in het systeembeheer)

g_man
5 May 2007, 14:28
Als je automatisch opstarten uit zet, zal je een BSOD krijgen met een foutmelding... dat is hetgeen ze bij DELL nodig hebben...en wij ook :) :p

Emile.H
9 May 2007, 16:33
Als je automatisch opstarten uit zet, zal je een BSOD krijgen met een foutmelding... dat is hetgeen ze bij DELL nodig hebben...en wij ook :) :p
Hoe zet je auto. opstarten uit ??

BTW: bij dell blijven ze mij altijd hetzelfde vragen:
1 hoe zit het met de warmte?
2 Loopt je windows vista regelmatig vast ? :wtf: ik heb geen vista ...:wtf:

Kokki
9 May 2007, 16:44
Kijk eens even hoe je instellingen zijn bij config.scherm-tab geadvanceerd-knop opstart- en herstelinstellingen. Het automatisch opstarten zet je best uit, en een gebeurtenis in het logboek opslaan zet je best aan.

Ik zal mezelf maar even herhalen zeker?
Of had ik mijn zin even moeten omdraaien, dan was het mss wel opgevallen :D

Dus maw config.scherm-tab geadvanceerd-knop opstart- en herstelinstellingen

Emile.H
9 May 2007, 19:12
Ik zal mezelf maar even herhalen zeker?
Of had ik mijn zin even moeten omdraaien, dan was het mss wel opgevallen :D

Dus maw config.scherm-tab geadvanceerd-knop opstart- en herstelinstellingen
Ik zie het niet staan :shy:
ik heb Windows XP he.

ajaxloverr
9 May 2007, 19:17
Ik zie het niet staan :shy:
ik heb Windows XP he.
hij bedoeld configuratiescherm->systeem->geavanceerd->opstart en herstart instellingen

Kokki
9 May 2007, 19:29
ja, ik ook. :)
http://images6.theimagehosting.com/config.th.JPG (http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=config.JPG)