Volledige versie bekijken : Asus P5W DH dood



mendel
3 May 2007, 23:11
Ik wou daarnet men bios nog eens updaten.
Ik had het al meerdere keren gedaan via biostooltje van asus zelf, maar deze keer was blijkbaar fataal.

Niets werkt nog als ik men pc probeer te starten...

Allezjah, fan's draaien, harde schijven beginnen te draaien en zelfs men cd-rom's beginnen te draaien.
Usb doet spijtig genoeg niets, en men monitor doet ook niets.
Geen biepje, geen beeld, niets met pc aan te vangen...

Ik neem aan dat men bios gewoon naar de vrats is...

Maar ik was er nog altijd gerust in, want asus heeft zoiets als CrashFree Bios.
Superdeluxe tooltje, dat niet werkt...
Ik krijg men bios maar niet teruggeflashed of zelfs nog maar een lettertje op men scherm getoverd...

Nu heb ik al want aan het rondneuzen geweest op het internet.
Oftewel kan ik beginnen met hotswappen (wordt precies wel sterk afgeraden)
Oftewel kan ik opzoek gaan naar iemand met een eeprom-programming (of zoiets) toestel die men bioschip terug kan flashen
Oftewel kan ik een nieuwe bioschip kopen
Oftewel kan ik gewoon alles weggooien en alles opnieuw kopen...

Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem? Of zelfs nog maar een suggestie?

Alvast bedankt.

PorkyFrost
3 May 2007, 23:32
hier iets mee?

Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?

Dat kun je op verschillende manieren doen. Indien de PC nog floppyactiviteit vertoont na de reboot, dan kun je de BIOS herstellen met een speciale opstartflop:

AWARD BIOS
Maak een opstartflop. Tip: DRDOS Flash op www.bootdisk.com.
Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette.
Maak een AUTOEXEC.BAT aan met enkel de volgende regel:
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP
Duw de flop in de gleuf en booten maar!

W1nD0wS 3x P33
4 May 2007, 08:53
ik zeg altijd , zoalng de bios draait hoe het moet , moet je er niet aan prutsen .waarom meerdere keren gaan flashen .. ik gebruik mijn moederbord nu 2 jaar , en hebt nog nooit , ook nie op mijn vorige pc''s ne flash gedaan . Dat is om problemen vragen .

Clioke16V
4 May 2007, 13:18
ik zeg altijd , zoalng de bios draait hoe het moet , moet je er niet aan prutsen .waarom meerdere keren gaan flashen .. ik gebruik mijn moederbord nu 2 jaar , en hebt nog nooit , ook nie op mijn vorige pc''s ne flash gedaan . Dat is om problemen vragen .


waarom is bios flashen om problemen vragen ?

dient net om alle problemen te verhelpen.

alles kan eens misgaan he, spijtig ma tis zo.

ik heb net nieuwe pc en eerste dat ik gedaan heb is bios geflasht naar nieuwste versie net om zo veel mogelijk problemen (als die er moesten zijn ) uit te sluiten.

ik zou zeggen haal u batterij eruit, reset je bios...

g_man
4 May 2007, 15:16
waarom is bios flashen om problemen vragen ?

dient net om alle problemen te verhelpen.

alles kan eens misgaan he, spijtig ma tis zo.

ik heb net nieuwe pc en eerste dat ik gedaan heb is bios geflasht naar nieuwste versie net om zo veel mogelijk problemen (als die er moesten zijn ) uit te sluiten.

ik zou zeggen haal u batterij eruit, reset je bios...

Persoonlijk sta ik aan dezelfde kant als "W1nD0wS 3x P33"... de enige reden om een BIOSflash te doen is als deze je een meerwaarde kan geven...en welke de updates in de BIOSversie zijn, worden steeds meegegeven in de readme... Het is NIET altijd zo dat de nieuwste BIOS de beste is...

Als ik de TS zijn ST lees, lees ik dat hij meerdere malen geflasht heeft...welk ASUS bord geeft op enkele dagen/weken/maanden/... meerdere BIOSupdates?? DUs zolang een nieuwe versie géén meerwaarde geeft is de boodschap eraf blijven... waarom?? DAt zie je nu wel.

Terug on topic: CMOS ledigen heeft geen nut...hierin staan enkel de instellingen van de BIOS opgeslagen, de BIOS zelf wordt geflasht in de EPROM op het mobo...

EDIT: die kunnen mss helpen (http://www.flashbios.org/catalog/)
EDIT2: Probeer dit eens (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229//#biosflashmislukt)

mendel
6 May 2007, 15:56
mjah handleiding spreekt ook van die dingen die op tweakers staan... Maar handleiding zegt ook van met de cdrom die bij het moederbord stak te werken... Deed dus niet veel. De handleiding spreekt eveneens nog over een methode met usb-stick, maar ik krijg geen spanning op men usb-poorten... Ik heb geen beeld, geen biepje, geen spanning NIETS... Enkel koelers en hdd's die spinnen...

Kokki
6 May 2007, 17:04
mss wijst alles wel richting mobo, maar heb je al eens een ander scherm of een andere vga-kaart geprobeerd? Een andere vga-kaart lost het mysterie van geen beeps wel niet op.

mendel
6 May 2007, 17:07
kaart is in orde...

mendel
7 May 2007, 15:25
Net een poging gedaan om asus telefonisch te bereiken... De enige telefoonnummer die ik vond stuurde me uiteindelijk naar een url... Er staat nu een ticket te wachten... Hopelijk is dit grapje snel voorbij

Clioke16V
9 May 2007, 00:39
al meer nieuws ? ...

mendel
9 May 2007, 20:51
Ondertussen hebben de mannen van CD-Rom-Land voor een nieuw moederbord gezorgd... Ik heb er gewoon een nieuw gekregen! Goed werk mannen!! Probleem opgelost. Succes nog.