Volledige versie bekijken : [VISTA] DVD drive werkt "plots" niet meer



forumnaar
4 May 2007, 23:30
Beste forummers,

Ik heb sinds enkele dagen Windows Vista als 2e besturingssysteem op mijn Dell laptop. Alles werkte perfect totdat nu "plots" mijn DVD/CD Rom drive niet meer werkt. Op het andere besturingssysteem (win xp prof) op deze computer werkt de dvd drive wél. eigenaardig.
-----------------------------------------------------------------------

2 weken later:

Ongeloofelijk,
Ik ben ondertussen Windows Vista Ultimate al 4x opnieuw geïnstalleerd (en PC geformateerd) en telkens werkt alles perfect. Tot na enkele dagen PLOTS de DVD drive weg is. Staat en geel vraagtekentje bij, bij apparaatbeheer.
Heb de driver gedownload bij Dell maar telkens als ik installeer krijg ik de vermelding dat ik niet de Admin rechten heb, nogtans ben ik de admin van de pc. begrijpen wie kan



Iemand dat mij zou kunnen helpen?

dank bij voorbaat.

forumnaar
5 May 2007, 18:44
Bij het opstarten heb ik een tijd lang op F12 gedrukt.
toen kon ik "diagnosics" of zoiets nemen, dat heeft een hele tijd geladen en nu werkt mijn dvd schijf opnieuw prima. :)

Nu een volgende probleem:
ik had Win Xp prof op deze pc staan. had dan Vista ultimate erbij opgezet.
dan had ik een "dual boot" ik kon bij het opstarten telkens mijn OS kiezen. Nu heb ik de harde schijf enkele dagen geleden geformateerd en win xp prof er opnieuw opgezet, en op de andere partitie Vista ultimate. Probleem: bij het opstarten start automatisch altijd Vista op. Als ik bij Vista kijk in de andere partitie dan zie ik nog steeds de bestanden van win xp prof.
Weet iemand hoe ik mijn PC eens kan opstarten in win xp prof?
thx

Rini
5 May 2007, 20:04
http://www.vistabootpro.org/
Hier zou het mee kunnen

NOTB-
7 May 2007, 15:21
een aardigheidje van Vista: soms wordt (zoals hier) de uitvoering geweigerd met de melding dat je administrator-rechten moet hebben (ondanks dat je wel degelijk die rechten hebt). Bij mij gebeurde hetzelfde toen ik de BIOS wou upgraden. Eigenaardig: als je het programma op je bureaublad zet en je klikt er met de rechtermuisknop op; dan staat daar de optie "uitvoeren als administrator". Het zal wel zijn reden hebben, maar het blijft een heel gedoe ;-)