Volledige versie bekijken : Draadloos netwerk probleem



TRiCKy
5 May 2007, 17:08
Hallo,

mijn normale pc werkt perfect met draadloos netwerk nu heb ik een laptop gekocht en probeerde ermee te connecten naar die draadloze netwerk en ik had hem al beveiligd met zo'n WEP beveiligingscode, maar nu weet ik die code niet meer en ben ik op mijn normale pc gaan zoeken naar die code. Alleen krijg ik op mijn normale pc nu ook geen verbinding meer met draadloos internet, er staat steeds beperkt of geen verbindingsmogelijkheden.

Nu heb ik al een paar dingen gelezen op dit forum dat je het ip-adres van je router moet hebben en daar zo'n nieuwe netwerksleutel kan invoeren, maar hoe kom ik achter mijn ip adres van de draadloze netwerk router als ik geen verbinding meer ermee kan maken!

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik wil gewoon weten hoe ik mijn ip van dat draadloze netwerk routertje kan krijgen en hoe ik dan die nieuwe netwerksleutel in kan voeren dat ik weer normaal kan surfen op mijn normale pc en op de laptop!

Alvast bedankt groetjes Donny

compuchrisje
5 May 2007, 18:01
Heb je nog een kabeltje om je hoofdcomputer te verbinden? Dan moet je dat even gebruiken toch om de router hierop te configureren. De router mag dan nog niet met het internet verbonden zijn, het is een "onderonsje" tussen pc en router.
Normaal gezien is het adres van de router http://192.168.1.1 (laatste cijfers kunnen dus varieren, probeer even de combinaties 0.1/1.0 ook eens). Dit doe je met je browser: IExplorer.
Naargelang het merk (zou wel handig zijn dit te melden) kun je dan de verschillende stappen doen om je netwerk te configureren. Zorg dat je op de hoogte bent van de Mac-adressen van je router en maak evt een txt-bestandje op met de gegevens die je ingevoerd hebt, zodat je ten allen tijde hierop kan terugvallen.
In de handleidingen kan je deze stappen wel terugvinden denk ik. Daarna moet je testen of de verbinding dus werkt, dus zonder kabeltje naar pc, maar mét de router aangesloten op het internet. En dan kan je ook de laptop in het systeem binnenleiden. Je kan ook een netwerkdiskette (of USB-stick) aanmaken op de eerste computer, die je dan gewoon in je laptop plugt om alle instellingen meteen door te voeren.

Kokki
5 May 2007, 21:52
Even aanvullen :)
Als je er met de kabel nog niet op geraakt (nog steeds beperkt of geen verbindingsmogelijkheden), dan zal je de router moeten resetten. Meestal gaat dit door op een knopje te drukken gedurende een aantal seconden.
De router mag wel met het internet verbonden zijn hoor. Ik zou niet weten waarom dit niet mag.
Als je reset ben je wel alle instellingen kwijt, maw hij staat terug op de fabrieksinstellingen.
Als je verder nog problemen moest hebben, vertel dan even het merk en type van je router en zeg even welke internetprovider je hebt.

Black Mamba
2 June 2007, 17:41
Hallo, ik heb een identiek probleem.
Maar als ik op het reset knopje druk van m'n router werkt dit niet voor mij.
Het is een belkin router type F5D7230df4, en we hebben adsl via scarlet.

Dringend hulp gevraagd....

Kokki
2 June 2007, 20:45
Heb je dat knopje lang genoeg ingedrukt? Je moet die altijd effe indrukken, en terwijl je dat doet zie je de lampjes al eens aan en uit gaan.

Clioke16V
2 June 2007, 23:04
Idd, voor mijn Belkin router te ressetten MOET ik 30 sec. die knop inhouden.

Ik doe het zelf 1 minuut > om zeker te zijn want anders kan ik weer na boven en beneden ... :D

Als je uwe modem lang genoeg reset kan je er terug in.

Kheb hier ook zoiets voor als ik 1 type beveiliging instel > geraak ik niet meer in modem :lol:

carl
3 June 2007, 02:00
start/uitvoeren
dan tik je in "cmd"
vervolgens geef je in het zwarte venster "ipconfig" in
dan neem je het nummer dat bij standaard gateway staat en ge je naar
http://nummer.html (waar je nummer vervangt door het nummer van de standaard gateway.)

Spoorzoeker
6 June 2007, 10:58
Als je 192.***** ingeeft en je bent verbonden met het internet, dan gata hij op internet zoeken.

Door nu de router los te koppelen van het internet gaat je pc zoeken in de router.

PeterN
7 June 2007, 12:25
Als je 192.***** ingeeft en je bent verbonden met het internet, dan gata hij op internet zoeken.

Door nu de router los te koppelen van het internet gaat je pc zoeken in de router.

ja en nee:) Zolang je geen proxy opgeeft gaat hij zowiezo naar de router zonder loskoppelen ;)

Black Mamba
9 June 2007, 10:41
Idd, voor mijn Belkin router te ressetten MOET ik 30 sec. die knop inhouden.

Ik doe het zelf 1 minuut > om zeker te zijn want anders kan ik weer na boven en beneden ... :D

Als je uwe modem lang genoeg reset kan je er terug in.

Kheb hier ook zoiets voor als ik 1 type beveiliging instel > geraak ik niet meer in modem :lol:


Ik heb het knopje op de router minstens 30 sec ingehouden, zonder resultaat. Nog steeds dezelfde beveiliging.
Moet ik ook de modem resetten?

PeterN
9 June 2007, 12:48
Neen, de modem heeft geen invloed op de beveiliging. Die staat in de settings van de router. Kijk even in de handleiding, want ieder merk router is net iets anders. Er zijn routers waar je de reset knop moet indrukken terwijl je de router onder spanning brengt om te resetten.

Kokki
9 June 2007, 12:49
Uit de manual:

Push and release the "reset" button. The lights on the router will momentarily flash. The Power/Ready light will begin to blink. When the Power/Ready light becomes solid again, the restore is complete

Als je dat gedaan hebt, probeer je best in te loggen via een kabel.

Black Mamba
9 June 2007, 19:28
Uit de manual:


Als je dat gedaan hebt, probeer je best in te loggen via een kabel.

Wat bedoel je met inloggen via een kabel?

De beveiliging blijft maar actief. Als ik reset knopje indruk flikkeren lampjes even en springen dan weer aan en gebeurt er niks ook al hou ik het langer dan 30 seconden in.
Stroomkabel uit trekken heeft ook geen enkel effect...

Radeloos :cry:

PeterN
10 June 2007, 02:00
Waarschijnlijk staat uw router al terug op fabrieksinstellingen. Maar meestal is de fabrieksinstelling met draadloos disabled.
Daarom verbind uw pc netwerkaansluiting met een rechte ethernet kabel naar de router. Werk dus niet draadloos en dan zal je wel bij de instellingen van de router geraken om hem weer goed te zetten.

moemoe
21 June 2007, 22:47
als je reset wel onder stroom laten :D