Volledige versie bekijken : video naar dvd ?



Clioke16V
9 May 2007, 12:26
Ik krijg hier de opdracht om een VHS cassette om te zetten naar dvd.

Wat heb ik,

de cassette, een videorecorder, en mijn pc met de benodigde brander.

is het mogelijk om de videorecorder op pc tehangen enzo het stukje dat ik moet hebben te "rippen" en nadien om dvd te zetten ?

zoja welke kables heb ik nodig en welk programma ?

de videorecorder heeft alleen scart, dus geen S-video ofzo :s

alvast bedankt.

Nostradamus
9 May 2007, 12:51
Kijk hier (http://zdnet.be/reviews.cfm?id=51120) al eens even Clioke16V, is wel niet goedkoop ;)
Er zullen denkelijk nog wel andere oplossingen zijn, maar deze had ik nu gevonden ;)
Is wel met de benodigde brander er bij.
Dus in feite niet geschikt voor éénmalig gebruik (duur in aanschaf), is in feite geschikt als men heel zijn 'verzameling' videobanden wil overzetten vind ik.
"Philips levert met de DVDR16STK/00 een totaaloplossing voor wie nog veel analoog videomateriaal heeft liggen. Het pakket bestaat uit een double layer multi-format 16x DVD-schrijver en een videoconvertor waarmee u analoog videomateriaal via USB digitaliseert."

Clioke16V
9 May 2007, 12:53
ja zoiets is handig, maar het is echt voor eenmalig gebruik > filmpje van 3 minuten, dus nogal dure oploosing voor dit :D

toch al bedankt.

boneless
9 May 2007, 13:02
Heb je een gewone video aansluiting op je PC? Zo'n gele stekker zeg maar. Er bestaan verloopjes van Scart naar dit soort stekkers, is meestel rood\wit\geel...

Clioke16V
9 May 2007, 13:06
mijn videokaart is een 8800GTS 320MB.

zo dus.

http://educations.newegg.com/item/14/121/14-121-034/14-121-034_1.jpg

ja tis hopeloos denk ik hoor.

ik dacht net het gevonden te hebben. ik dacht een scart > S-video hulpstuk gevonden te hebben, maar dat paste dus ook niet op grafische kaart ( tv-out, dacht ik dat s-video was )

Als het niet ging was het ook in orde voor die mensen ( en ondertussen weet ik of het wertk ja of nee > in mijn geval nee denk :D )

ik ga nu niks extra's gaan kopen om 3 minuten om te zetten.

mss komt er nog een oplossing uit de bus.

toch al bedankt mannen.

edit : moet nu gaan werken, reageer na 22 uur terug.

alvast bedankt mensen

Clioke16V
9 May 2007, 23:27
Mag dicht, heb met kodak ff tv opgenomen :D

lol pre-history maar het werkt vrij goed.

bedankt allen.