Volledige versie bekijken : Mediaportal



wolfskin
10 May 2007, 00:34
Hey Minatica's,

Heeft er iemand ervaring met Mediaportal?

Ik heb een tv kaart (Hauppauge 150) en heb mediaportal geinstalleerd, maar krijg het niet klaar. Ik krijg geen tv zenders te pakken, en ook de tv gids wil niet lukken.

Ik ben op dit vlak nog een beginneling. Kan er iemand mij al een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt!!

Wolfskin

wolfskin
13 May 2007, 16:39
Is er echt niemand die me wat op weg wil helpen?

Please......


Wolfskin

dannyma
13 May 2007, 16:42
instellen op composit 1

wolfskin
13 May 2007, 16:55
instellen op composit 1

Euh, zoals ik bij het begin van mijn topic zei, ik ben een beginneling, wat bedoel je daarmee Dannyma?

dannyma
13 May 2007, 17:01
Euh, zoals ik bij het begin van mijn topic zei, ik ben een beginneling, wat bedoel je daarmee Dannyma?

ja ik ben precies wat te snel geweest want ik had nog niet door over wat progje het ging maar heb intussen op mijn pc geinstaleerd en trekt veel op cyberlink progje alleen precies wat ingewikelder . wat ik bedoel is dat tv kijken hier bij doe als ik het op progje zo instaleer op composit 1 zet en dan tv kan kijken . maar is hier blijkbaar niet nodig . dus de vraag is waar loopt het fout in het progje . en ook meteen een vraagje is je capterkaart al herkend door het progje ?

wolfskin
13 May 2007, 17:33
Wat ik al gedaan heb, Ik heb de TV kaart ( Hauppauge PVR150 MCE) reeds in PC gestoken, en de drivers geinstalleerd.
Ik heb dan Mediaportal geinstalleerd. Maar telkens ik deze wil laten scannen naar TV zenders krijg ik een foutmelding ivm Configuration exe., ik heb een print screen gedaan, maar kan hem hier niet plakken (ben een noob hé)

De bedoeling is dat ik via mijn PC TV programma's kan opnemen, en dan later kan afspelen op de TV. Het is niet de bedoeling om de PC te gebruiken om TV te zien.

Voila, heb je nog info nodig?

dannyma
13 May 2007, 17:39
als je het progje start zie je van boven wizards staan en ga ja naar television daarna krijg je een vraag en klik je ja en krijg je setup zodat je zo alles kan instellen om tv te kunnen kijken .

wolfskin
13 May 2007, 18:27
yup, zover was ik ook al, dan moet je je land aanduiden, om zo de TV zenders te kunnen vinden, en daar loopt het mis, ik kies voor Belgie, en vink 'Kabel' aan, en duw op 'SCAN', en dan krijg ik die voorgenoemde melding.

dannyma
13 May 2007, 19:05
heb je veel plug- ins op je pc geinstaleerd ?

wolfskin
13 May 2007, 19:25
euh, wat bedoel je met plug ins? ( beginneling weet je nog....) :-)

dannyma
13 May 2007, 19:36
awel b.v voor video of muziek of spelletjes hebben meeste progjes plug-ins nodig en kunnen verkregen worden door het installeren van verschillende spelers zoals vlc die geeft er heel veel als je die instaleert . mischien krijg je daardoor de error . maar ik gok maar om je verder te kunnen helpen . ook direct x moet aanwezig zijn en nog zoveel andere software tostanden om je pc soepel te laten werken .

wolfskin
13 May 2007, 19:41
eerst en vooral al merciekes voor uw reactie!!!!!!!!!!!!!!!

Ivm die plug ins, nu vraag je me wat, is mogelijk, direct x9 heb ik. Ik ben ook een semi gamer, dus die plug ins zal ik ook wel hebben, voor de rest is dit chinees voor mij :-(

Bedoel je dat ik voor deze TV kaart ook een plug in zou moeten hebben, en die mss nog niet geinstalleerd zou hebben?

dannyma
13 May 2007, 19:46
direct x en plug-ins zijn belangrijke onderdelen voor je pc om weinig mogelijk errors te krijgen als je met iets bezig bent . o.a vlc geeft heel veel plug-ins en voor direct x moet je naar microsoft website gaan .

wolfskin
13 May 2007, 22:18
Heb net die VLC eens geinstalleerd, en alles opnieuw geprobeerd, helaas met het zelfde resultaat....

wolfskin
14 May 2007, 00:26
Hey Dannyma,

Tis gefikst ik heb het gevonden, het was een instelling in Mediaportal zelf die niet juist stond.

Nu moet ik enkel nog de TV gids in orde krijgen. Ken jij er iets van?

Toch bedankt voor je reply's, je was de enige die hielp!!!

dannyma
17 May 2007, 20:17
graag gedaan maar andere kunnen het wel is druk hebben .niet helpen daar twijfel ik wel aan . en laatste op je vraag is heb je al is gekeken bij de setup van mediaportal of daar alles goed staat ;).

wolfskin
17 May 2007, 23:49
Ik heb een soort tutorial (tv gids) gevonden, en ga me daar eens in verdiepen.

alvast bedankt voor je hulp!!


Hier mag een slotje op