Volledige versie bekijken : Oneindige loop



Bertrangstje
10 May 2007, 08:12
Hier bij een pc heb ik het volgende probleem.
Heb alle stekkers losgemaakt aan de buitenkant (voeding, muis, klavier,...)
en stof es afgedaan. Toen Ik de pc opnieuw aanstak start hij normaal op en krijg het windows laadscherm, maar erna krijg ik volgende foutmelding :



serial ch_0 Master: No device
serial ch_1 Master: No device


Je kan dan enkel op space bar drukken en dan kom je terecht in het menu war je kan kiezen tss windows gewoon opstarten of in veilige modus of...
Maar telkens met hezelfde resultaat. Weet er iemand wat deze fout veroorzaakt en miss nog beter een oplossing ervoor?:)
Alvast bedankt

Goldie
10 May 2007, 10:32
Hier bij een pc heb ik het volgende probleem.
Heb alle stekkers losgemaakt aan de buitenkant (voeding, muis, klavier,...)
en stof es afgedaan. Toen Ik de pc opnieuw aanstak start hij normaal op en krijg het windows laadscherm, maar erna krijg ik volgende foutmelding :



Je kan dan enkel op space bar drukken en dan kom je terecht in het menu war je kan kiezen tss windows gewoon opstarten of in veilige modus of...
Maar telkens met hezelfde resultaat. Weet er iemand wat deze fout veroorzaakt en miss nog beter een oplossing ervoor?:)
Alvast bedankt

Je zegt telkens met hetzelfde resultaat, maar welk resultaat?
Volgens mij moet je eens in je bios gaan neuzen en er best eens voor kiezen om alle default settings terug te zetten.
Je kan de BIOS in geraken door tijdens het booten F2 of delete of nog een andere toets in te duwen, beetje afhankelijk van je mobo

Grtz

Bertrangstje
10 May 2007, 10:48
met hetzelfde resultaat bedoel ik dat je bij gelijk welke keuze (windows normaal opstarten, in veilige modus,...) je het opstartscherm van windows krijgt en daarna weer dit ->
serial ch_0 Master: No device
serial ch_1 Master: No device

dus dat je nix opgestart krijgt, al in de bios gekeken en niet echt iets speciaals opgemerkt.

Baloeke
10 May 2007, 14:59
Heb je de binnenkant van je pc ook opengemaakt? Ik vermoed dat het ergens te maken heeft met de aansluitingen van je harde schijven.

slicky
10 May 2007, 15:37
denk dat er iets zal losgekomen zijn door de pc te verzetten:rolleyes:

doe eens uw pc open en kijk eens of alle conectoren en alle kabels
nog goed vast zitten;)
Opgelet voor de statische elektriciteit hé
eerst eens ontladen door aan een radiator te komen

compuchrisje
10 May 2007, 15:42
serial ch_0 Master: No device
serial ch_1 Master: No device

De harde schijf/schijven zijn inderdaad spoorloos voor de configuratie. Kijk of je ze wel juist hebt aangesloten terug, als het er twee zijn, zouden ze serieel moeten ingesteld zijn en dus met IDE-kabel (plat plastic lint) verbonden met het moederbord. Controleer of die idd goed vastzitten, niet door wat te schudden of te wrikken, nee, uittrekken en stevig en kaarsrecht inpluggen. Let er op bij meer dan één schijf of je ze niet hebt verwisseld bij toeval.

Bertrangstje
10 May 2007, 16:29
ik heb repareren gedaan via de windows cd en dan chkdsk c: /p /r
hij heeft twee fouten gevonden en nu start de pc were normaal op.
maar juist voor het windowslaadscherm geeft hij nog steeds die melding zoals voorheen, met dat verschil dat ie nu wel laad. kan dit kwaad of niet echt erg?

PorkyFrost
10 May 2007, 17:02
als ze totaal spoorloos zijn krijg je dan niet gwn de melding van "no correct boot device" of iets dergelijks ipv een windows scherm?

Milo
15 May 2007, 12:07
als ze totaal spoorloos zijn krijg je dan niet gwn de melding van "no correct boot device" of iets dergelijks ipv een windows scherm?

Inderdaad ... als de Bios uw Harde schijven niet vind dan geeft hij die error weer .
Dan weet je 100 % zeker da je schijfje óf de geest gaf óf dat je kabeltje is losgekomen .

Euhm ik zou je toch aanraden uw Harde schijf eens volledig te onderzoeken .
Zie , want ik denk dat deze vroeg of laat eens gat de geest geven en je zal opstarten met een I/O error ;)

Beter vorkomen dan genezen ...

Bertrangstje
15 May 2007, 14:09
owkay, merci.
maar hoe kan je het best dan uw harde shijf genezen?
zijn er daar progs voor ofzo?
of screeners die je best eens over je hd laat draven?

Milo
15 May 2007, 16:07
Wel je kan de gezondheid van die schijf nagaan met Slysoft Sandra Suite

Regelmatig een back up doe n en een formatje om het half jaar ( als je echt u pc gebruikt zoals ik is da zeker een goei optie )

maandelijks een defragmentatie doen
Zeker wekelijks Ccleaner laten draaien .
Eens een programma halen zoals Partition Magic pro en daar mee na de format van die schijf ( een LANGE FORMAT) eens je MBR laten recreëren alsook je MFT ....

hierna teug je Systeem op de schijf zetten