Volledige versie bekijken : Website maken



arcozenna
13 May 2007, 09:37
Ik wil voor mij zoon een website maken maar heb niet zo veel kennis van bijvoorbeeld Dreamweaver en dergelijke paketten.
Welk pakket heeft zeer veel mogelijkheden en van die templates die je kunt gebruiken als basis voor je website?
Die website zou ook moeten dienen om fotoreeksen online te zetten.
Wat kan ik hiervoor gebruiken?

Of zijn er voor België van die Hostingbedrijven waar je voor een degelijke prijs een website kunt maken?
In Nederland heb je bijvoorbeeld Strato, maar die kun je in België niet gebruiken vanwege het bankrekeningnummer en het Belgisch adres.

Butterflyice
13 May 2007, 10:09
kijk eens naar de sponzer van deze site voor een website te laten hosten
er zijn er nog veel meer ook in belgie
google maar op hostingsbedrijven in belgie
en je kan ook gebruik maken van een nederlands bedrijf maar dan moet je vragen om een IBAN nummer dat is voor betalingen over de grens

en wat beteft een progje is dreamweaver wel goed
maar zonder html basis wordt het moeilijk
dus eerst de basis leren en daarna met programma's werken

Mattehh
13 May 2007, 12:02
Ik wil voor mij zoon een website maken maar heb niet zo veel kennis van bijvoorbeeld Dreamweaver en dergelijke paketten.
Welk pakket heeft zeer veel mogelijkheden en van die templates die je kunt gebruiken als basis voor je website?
Die website zou ook moeten dienen om fotoreeksen online te zetten.
Wat kan ik hiervoor gebruiken?

Of zijn er voor België van die Hostingbedrijven waar je voor een degelijke prijs een website kunt maken?
In Nederland heb je bijvoorbeeld Strato, maar die kun je in België niet gebruiken vanwege het bankrekeningnummer en het Belgisch adres.
Indien je echt alleen maar een fotogallerij wilt, kan je ook gebruik maken van Photoshop, die heeft een tool waarmee je automatisch een gallery kan maken voor een website. Deze gallery kan je dan als je wilt zelfs nog hosten op je telenet of adsl space. (wat gratis is, enkel de domeinnaam dan nog)

2B's
13 May 2007, 12:33
Foto's kan je ook nog op diverse andere manieren "gratis" op internet zetten. Google (met picasa) en webshots bijvoorbeeld doen dit gratis. Als je totaal geen HTML kennis hebt, dan kun je beter een freeware progje zoeken dat je "visueel" helpt bij het maken van een website. WYSIWYG (what you see is what you get) editors stellen je in staat om door middel van knippen en plakken of slepen en droppen een convenabele site op te maken. Kijk eens hier www.mozilla-nl.org/producten/nvu/ of http://www.come2me.nl/?gclid=CMjLrZb4iowCFR5UEAodEAiJ5g en zo zijn er nog tal van mogelijkheden. Freeware programma's in overvloed te downloaden en te vinden via google of yahoo....