Volledige versie bekijken : Opstart en afsluit probleem



cawa
13 May 2007, 17:59
Als ik de pc opstart blijft altijd zo een 30 seconden tot een minuut hangen bij het welkom scherm. Als ik hem afsluit heb ik net hetzelfde, hij blijft dan hangen bij windows afsluitscherm. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

dannyma
13 May 2007, 18:16
minder progjes op je pc die moeten opstarten hoe better voor windows o.a .
ook de franjes van windows kunnen vermindert worden en zal je pc prestatie's verbeteren .je pc op tijd en stond is cleanen doet ook wonderen .

cawa
13 May 2007, 18:20
Daar ligt het volgens mij niet aan. Er starten maar 3 rprogjes mee op waaronder virusscanner. En cleanen doe ik ook regelmatig met o.a. ccleaner en atf cleaner.

compuchrisje
13 May 2007, 18:25
Het afsluit-delay kan je zelf controleren. Wel even correct het volgende volgen:

Ga naar Start - Uitvoeren en typ regedit, klik OK

De register-editor staat nu open, ga naar HEY_CURRENT_USER, zoek naar het item Desktop in het linkervenster.
Rechts zoek je naar de sleutel WaitToKillAppTimeOut en dubbelklik erop. Bij Waardegegevens vul je nu bv 5000 in (milliseconden), klik op OK en sluit de editor. Test nu uit of de invoer effect heeft.

dannyma
13 May 2007, 18:25
doe je ook soms is start ga naar uitvoeren en tip in c:windows/prefetch en alles mag verwijdert ook doe je via de zelfde weg eens %temp% en ook daar mag alles in verwijdert worden en zeg is of nog het zelfde is .
natuurlijk gaat de virusscanner in het begin met veel geheugen lopen .dus 30 sec tot 1 min valt nog vindt ik .als ik de pc opstart ga ik meestal eerst kopje koffie zetten en in die tijd dat ik terug ben staat de pc klaar voor te vertrekken om zwaar te werken ;).

cawa
13 May 2007, 19:15
Heb dat net uitgevoerd en het verbeterd niet. Een week geleden startte hij nochtans veel sneller op.