Volledige versie bekijken : Foutmelding op website, graag wat hulp



MabadosS
13 May 2007, 23:20
Hallo,

OP mijn website (www.jeugdwerker.be (http://www.jeugdwerker.be)) gebruik ik een smf forum.
Met behulp van ssi (http://www.jeugdwerker.be/fora/ssi_examples.php) laat ik op de homepage van m'n site de laatste forumstatistieken en topics weergeven.

Sporadisch (dus niet altijd) krijgen bezoekers deze foutmelding:


Notice: SSI.php kon geen sessie laden! Dit zou tot problemen kunnen leiden bij het uitloggen en andere functies - zorg ervoor dat SSI.php ingevoegd staat voor ook maar *iets* anders in je scripts! in /home/MabadosS/domains/jeugdwerker.be/public_html/fora/SSI.php on line 160

Mijn vraag is wat deze wil zeggen en hou ik deze kan voorkomen.

Alvast bedankt!

Jelle
15 May 2007, 12:17
Zet de include ervan voor de include van de header enzo (die content naar de browser sturen). Dat zou het moeten oplossen ;)

Je moet je forum ook wat beter beveiligen tegen spambots, want er zijn juist twee berichten gepost die waarschijnlijk niet zo welkom zijn op je forum. Het veranderen van bv. de registratieprocedure met een vraag, betere captcha afbeeldingen, ... helpt normaal gezien.

MabadosS
15 May 2007, 16:02
Zet de include ervan voor de include van de header enzo (die content naar de browser sturen). Dat zou het moeten oplossen ;)

Hallo, ik had de include code gezet op de eerste regel van mijn home.php omdat deze eigenlijk ook enkel nodig is op de homepage.
Ik heb hem nu in de eerste regel van mijn index.php gezet.

Bedoelde je dit?


Je moet je forum ook wat beter beveiligen tegen spambots, want er zijn juist twee berichten gepost die waarschijnlijk niet zo welkom zijn op je forum. Het veranderen van bv. de registratieprocedure met een vraag, betere captcha afbeeldingen, ... helpt normaal gezien.

Dit onderwerp is ook al aan de orde geweest op ons moderator forum, maar we hebben voorlopig besloten geen extra beveiligingen in te voeren.

Voor het registreren voerden wel al eerder captcha in, zodat bots zich niet registreren.

Maar 'gasten' het posten ontzeggen willen we niet doen omdat dit de drempel teveel verhoogt.
Ons forum is nog in een oplevingsfase en we willen de post-drempel zo laag mogelijk houden.

Een oplossing zou zijn dat als een gast een bericht wil posten er ook een captcha abeelding moet worden overgetypt, maar deze functie bestaat helaas (nog) niet in smf.

Jelle
15 May 2007, 17:38
Hallo, ik had de include code gezet op de eerste regel van mijn home.php omdat deze eigenlijk ook enkel nodig is op de homepage.
Ik heb hem nu in de eerste regel van mijn index.php gezet.

Bedoelde je dit?

Inderdaad :)
Je kan er eventueel een if rond zetten om het alleen te laten includen op de home pagina.