Volledige versie bekijken : groot Vista probleem



Killerclown
14 May 2007, 14:47
Wie kan er mij helpen.

Gisteren is mijn Vista gecrasht. Ik kan nu mijn vistapc niet meer opstarten door een fout in Windows Vista. Wanneer ik die fout wil herstellen, dan vind em mijn besturingssysteem niet.
Wat ik ondertussen al gevonden heb is het volgende,
Mijn hdd heeft 2 partities en blijkbaar komt er bij de partitie waar Vista opstaat de melding "niet-toegewezen ruimte" en ik geraak ook niet meer op die partitie. (partitie gecrasht???)
Wie kan mij helpen zodat ik terug deze partitie kan gebruiken. Ik heb ze al willen formateren maar de pc herkent blijkbaar die partitie niet meer en loopt tijdens het formateren vast. Het herinstalleren van Vista lukt ook niet. En het installeren van XP ook niet.
Ik zou Vista willen vervangen door XP want ik heb nog niks dan problemen gehad met Vista.

Wie weet er raad?

Alvast dank.

boneless
14 May 2007, 14:50
heb je al een scan gedaan op oppervlakte fouten? ik ben geen expert, maar ik zou zeggen dat je HD fysiek kapot is.

Killerclown
14 May 2007, 15:01
ik kan niks doen. Mijn pc start niet op. Het enige wat op mijn scherm verschijnt is zo'n herstelschermpje maar dan vind em geen besturingssysteem want dat staat op de partitie die em niet meer vind. De andere partitie vind em wel nog maar daar staat geen besturing op. Ik zou nu die partitie die em niet meer vind op een of andere manier willen formateren zodat ik deze terug kan gebruiken en er terug een besturing kan opzetten. Maar gene Vista meer. Ik ga mijn oude Xp terug installeren.