Volledige versie bekijken : Serieuze problemen met Ubuntu



aaargh486
14 May 2007, 19:50
Ik wil dolgraag linux op mijn harde schijf installeren, meer bepaald de Ubuntu uitgave. Eerst had ik wat problemen met een CD die niet opstarte die ik van een vriend had gekregen. De oplossing was eenvoudig, mnn CD zelf schrijven op een deftige CD-R.

Dan vulde mn scherm met artefacten bij het laadscherm van de liveCD. Dit kon ik oplossen door de resolutie op de correcte waarde van 1280X1024X32 te zetten. Dan veranderde de heen en weer springende laadbalk in een vooruitgaande laadbalk die er na een par blokjes de brui aan gaf.
Na tientallen keren te herstarten met steeds andere configuraties geraakte ik daar ook voorbij en kon ik EINDELIJK in de Ubuntu Live CD versie geraken. Was ik eens content. Een beetje gespeeld en ik begon het te installeren. Ging als niets, alles werkte perfect. Toen moest ik mijn pc herstarten van de wizard.

Geen probleem ik haalde de CD eruit, sloot af en herstarte. GRUB laadde en dan kreeg ik weer het bekende Ubuntu laadscherm. Hij geraakt telkens tot 3 blokjes en dan hoor ik mijn CPU fan een beetje sneller gaan en loopt hij finaal vast. Hoelang ik ook wacht, hij gaat niet meer door.
Ik herstarte en probeerde hem op te starten in recovery-mode. Dan kon ik tenminste zien op welke opdracht hij vastliep. DIt bleek telkens in de buurt te zijn van het intstalleren van de drivers van mijn LAN-kaart.

Ik gaf op en besloot Ubuntu gewoon eens opnieuw te installeren. Ik stak de CD erin, en rara, hij bleef weer eens vaststeken op de laadbar van de LiveCD.

Ik ben radeloos, want ik MOET Linux hebben voor school. Heeft iemand een idee hoe ik Ubuntu werkend kan krijgen? Ik probeer nu al heel de tijd met versie 7.04.

Dank bij voorbaat.

smurfslover
17 May 2007, 15:31
Tijdens het opstarten in de grafische modus druk eens op escape om omte schakelen naar de verbose mode van het opstartscherm en probeer te achterhalen waar hij precies op vastloopt.

Nog een aanrader om te proberen is PCLinuxOS 2007 (www.pclinuxos.com).
Zeer goede en snelle live-cd met eenvoudige installer en zeer goede ondersteuning van hardware en wireless.

minoe
17 May 2007, 19:03
Tijdens het opstarten in de grafische modus druk eens op escape om omte schakelen naar de verbose mode van het opstartscherm en probeer te achterhalen waar hij precies op vastloopt.

Nog een aanrader om te proberen is PCLinuxOS 2007 (www.pclinuxos.com (http://www.pclinuxos.com)).
Zeer goede en snelle live-cd met eenvoudige installer en zeer goede ondersteuning van hardware en wireless.
Is deze nederlandstalig ?Anders zal ik hem ook wel eens proberen

seb
17 May 2007, 20:07
Van PCLinuxOS 2007 is er nog geen nederlandstalige versie. Deze is in aantocht, maar dat duurt nog wel een paar maanden

smurfslover
18 May 2007, 03:04
In tussentijd kan je met behulp van de wiki van www.pclinuxos.nl (of www.pclinuxos.be) het OS zelf in het nederlands zetten maar is wel wat werk.
Deze nederlands-belgische community zal binnen korte tijd een in het nederlands herwerkte versie van installatie-cd uitbrengen, meer nieuws hierover later.

Wel jammer want ik gebruik deze distro al een hele tijd en alles werkt zo eenvoudig en soepel, buiten de localisatie dan.

minoe
18 May 2007, 20:09
Ok.Laat maar iets weten als het zover is.Alvast bedankt

PorkyFrost
20 May 2007, 00:08
Aha 'n nederlandstalige pclinuxos, tijd om mij dan 's in linux te werpen ;)