Volledige versie bekijken : ati drivers



mathn69
15 May 2007, 23:23
ik heb mandriva powerpack spring 2007.1 lopen, maar kheb een (mss dom) vraagske, hoe installeer ik best de nieuwste ati-drivers in mandriva, alsk tijdens de installatie de fabrieksdrivers nam, was mn KDE-menu doorzichtig, omkaderingen klopten niet enzovoort, nu heb ik de installatie es opnieuw gedaan en op die vraag NEE geantwoord, dan zit ik nu wss met de opensource drivers ofzo, nu wil ik de nieuwste ati drivers installeren, maar da lukt me blykbaar voorlopig niet, omdat ook de éne website legdet zo uit den andre zo.. drmee zouek graag es de goeie manier weten?

smurfslover
17 May 2007, 15:25
Waarschijnlijk zal je eerst je urpmi bronnen moeten configureren maar misschien zitten ze er standaard al in.
Zoja kijk even in je pakketmanager of er drivers voor ati in zitten. Dan sou mandriva zelf je xorg.conf moeten aanpassen zoniet kan je de x server instellen met het mcc (mandriva control center)

De beste nederlandstalige site voor hulp voor mandriva gebruikers is www.mandrivaclub.nl daar kunnen ze je wel verder helpen.
Voor mij is het al geleden van 2005 dat ik nog met mandriva gewerkt heb, heb nu pclinuxos en die lijkt er wel wat op.