Volledige versie bekijken : Topcom 8001 adsl draadloze router



kurtie100
16 May 2007, 07:31
Hallo,

Bovenvermelde router ge-installeert op vaste PC - Laptop vindt draadloos netwerk waar ik mee kan verbinden , maar krijg geen toegang tot het internet !
Wie heeft hier raad mee ?

Mvg

Kurtie

Kokki
16 May 2007, 08:57
Geraakt de vaste pc op het net?
Krijgt je laptop een geldig ip-adres? Kan je met de laptop in de webinterface van de router?

boneless
16 May 2007, 09:18
even aanvulling op hierboven:

heb je vast ip adres ingesteld op je laptop?
een (mac)beveiliging ingeschakeld?

kurtie100
16 May 2007, 10:29
Vaste PC geraakt op internet , dit is geen probleem.

Nee ik kan niet van laptop in router ,192.168.1.1

Mischien graag meer uitleg ivm IP en MAC adres.

Moet dit gebeuren in de router zelf , ip zoeken van laptop ?

Mvg

Kurtie

boneless
16 May 2007, 10:56
nee, in de laptop.

ga naar je netwerkverbindingen.
rechtse muisknop op de draadloze verbinding en dan eigenschappen.
dubbelklik dan op internetprotocol (TCP/IP)

staat daar een IP adres ingesteld of automatisch ontvangen?

Mac adres is unieke adres van je netwerkkaart. Je kan je netwerk beveiligen door alleen bepaalde adressen toe te laten. Als je dit niet zelf hebt ingesteld wordt het hoogst waarschijnlijk niet gebruikt.

Het kan ook nooit (bijna nooit in ieder geval ;) ) kwaad om je router even te resetten.

kurtie100
16 May 2007, 12:36
Zal dit deze avond controleren.

Ik kan ook eventuueel IPCONFIG /ALL doen op de laptop zo zal ik ook het IP adres zien.

Maar zal jou idee volgen , Boneless.

Wat moet er dan gebeuren met het gevonden IP adres?

Mvg

Kurtie

kurtie100
16 May 2007, 12:37
Zal ook Norton Internet Securiety eens uitschakelen , mischien ligt het probleem hier.

Mvg

Kurtie

boneless
16 May 2007, 12:50
Normaal gesproken op automatisch zetten. En lijkt me toch niet dat Norton de boosdoener is.

PeterN
16 May 2007, 14:07
Een heel eenvoudig testje kan je doen waardoor je meer weet:
- Ga op uw vaste pc die verbinding heeft, kijk met ipconfig/all naar de adressen
- Bij gateway staat het ip adres van uw router.

Doe nu hetzelfde met de laptop en kijk als het gateway adres hetzelfde is en het ip adres in dezelfde range zit. Post ook beide resultaten even hier ;)

Zo kan je direct zien als hij verbinding heeft met de router en juiste adressen heeft verkregen. Post ook als je weet hebt van een beveiliging die je hebt ingesteld in de router, Macadres beveiliging, wep of wpa.

Via internet explorer, en daar in de adressbar gewoon het ipadres intikken dat bij de gateway stond (dus ip van de router) kom je op de interne site van de router om de instellingen na te kijen. Daar je vaste pc werkt zal het dat gateway adres zijn dat je moet invullen en zal het met die pc gaan;)

Het kan gewoon zijn dat het wireless optie afstaat in de router wat meestal de standaard instelling is :)

nielsvandesype
16 May 2007, 15:14
Moest het ip adres niet indezelfde range zitten en een verschillend gateway adres hebben. Dan kan je het volgende eens proberen : ga naar start,uitvoeren,typ hier cmd druk op enter, typ vervolgens ipconfig/release druk op enter en nadien op ipconfig /renew Lukt dit nog niet download dan winsockfix: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml
Druk op fix en herstart de laptop.

kurtie100
17 May 2007, 00:19
laat aan begonnen , wegens depannage van een Machine.

Heb nu het volgende gedaan, draadloze router aangesloten op laptop , zit namelijk ook met een Draadloos kaartje in mijn Home-PC.

Nu kan ik wel draadloos internetten op mijn Home Pc en laptop via Lan.

Router terug via Lan op Home-pc en geen internet meer wel verbinding met het gevonden draadloze netwerk hier.

Home-Pc is Win-XP
Laptop Win-Vista

Ipconfig /all van home pc
http://img521.imageshack.us/img521/2889/homepcsmallpr8.jpg

kurtie100
17 May 2007, 00:32
IPconfig laptop
http://img518.imageshack.us/img518/585/laptopvistasmallkk9.jpg

PeterN
17 May 2007, 01:32
Ik zie dat je bij ipadres 'voorkeur 172.168.1.0' hebt staan terwijl bij gateway niks staat... Dit wijst op geen verbinding;(

Bij uw laptop verwijder alle netwerkverbindingen en voer de wizard terug uit. Normaal moet daar de gateway 192.168.1.1 staan en een ip adres beginnend met 192.168.1.xx waar xx waarschijnlijk in de 100 moet zijn

kurtie100
17 May 2007, 16:08
Vandaag bij een familie lid geweest die een draadloos netwerk geeft , laptop direct in verbinding met internet .

Dus ligt mijn probleem bij onze Router.

Zal dit nu proberen op te zoeken

k'hou jullie op de hoogte