Volledige versie bekijken : PC wil niet opstarten na image te proberen maken met Ghost



kurt002
16 May 2007, 12:48
Beste mensen,

Ik zit met een héél beu probleem.

Recente PC, een Sata schijf van Seagate 320 GB.
Windows erop gezet (schone lei), op partitie van 100 GB (met Partion Magic 8 gedaan), dan nog een Data partitie van 200 GB.
Dus windows erop, ad aware, virusscanner, office en al de windows updates.
Liep lekker.

Dacht dan om eens een image te maken met Norton Ghost 7, zodat als er problemen waren, gewoon die image erover en klaar is kees.

Echter een groot probleem.
Ik stel dus in, dat ie Drive C moet een image maken, dus ie start opnieuw op om die image te maken. Dus ik denk, ik kijk even TV.
Na een uur kom ik terug, zie ik dat blauw scherm van Ghost met een zandloperke, voor de rest niets...
Ziet er niet juist uit, probeer dus te resetten.
Als ik terug probeer, weer dat zandloperke, maar ie doet niets...
Als ik dan probeer om naar Windows terug te keren, doe ie ff niets en ineens komt erop:
INTERNAL STACK OVERFLOW
SYSTEM HALTED

En dan doet ie niets meer http://www.tones.be/forum/images/smiles/icon_cry.gif

Wie kan er me hiermee helpen?

Alvast super bedankt aan alle helpers!!!

g_man
16 May 2007, 13:03
Kijk hier eens (http://support.microsoft.com/kb/145799)

kurt002
16 May 2007, 13:37
Bedankt voor de info, maar niets daarvan kon ik gebruiken...

Ik heb zelf echter wat gezocht nog op de PC en heb ik eens die XP cd eringstoken, en bekeken voor 'evenuteel' opnieuw XP te installeren...

Als ik dus daar aan begin, en ik moet mijn partitie kiezen, zag ik dat mijn originele C partitie de 'D' is, en de 'D' is 'E' geworden.
Op de 'C' stond er iets van 16 MB, en twas zo iet raars.
Dus dacht ik, ik wis die C, dan schuift die D op en klaar is kees...
Echter, dit gebeurde niet.
Die nieuw aangemaakte C is dus weg nu, maar deze had ik niet echt nodig é...

Als ik PC nu echter wil opstarten komt er volgende melding:

Reboot and Select proper Boot device
or insert Boot media in selected boot device and press a key

Moet ik nu héél die windows opnieuw installeren ofzo??? :cry:

boneless
16 May 2007, 13:49
misschien kan je met een bootdisk in het opdrachtprompt komen. kijk daar eens rond waar windows op staat. en maak dat vervolgens de C schijf.

denk ik ;)

g_man
16 May 2007, 18:06
Maak eens een screentje van partition magic...
Als je de C verwijderd hebt, die een Actieve Primaire partitie is, heb je niks meer om van op te starten. De rest (lees D, E,...) zijn logische stations waarvan niet geboot kan worden.

kurt002
16 May 2007, 22:24
Bedankt voor de tips al é.
Als ik nu windows opnieuw probeer te installeren, zie ik idd de keuze uit C en D...
Dus dit is al goed...
Maar nu denk ik dat mn C partitie niet actief staat om te booten. Enkel de vorige C (van 16 MB die ik al gewist heb)...

Dus is nu mn vraag, hoe kan ik makkelijk (met floppy of CDRW) van de C partitie die ik heb (100 GB, met windows erop), deze als actieve BOOT zetten ofzo...

Alvast bedankt.

g_man
16 May 2007, 22:29
Met een opstartdiskette van win98 of zo... FDISK uitvoeren...

Edit: alhoewel...hmmmm....een NTFS-partitie kan je niet vanuit DOS benaderen... kan je er niet aan door met je windowd CD te booten...

kurt002
16 May 2007, 23:57
Met een opstartdiskette van win98 of zo... FDISK uitvoeren...

Edit: alhoewel...hmmmm....een NTFS-partitie kan je niet vanuit DOS benaderen... kan je er niet aan door met je windowd CD te booten...

Ik heb allessinds al géén opstartdiskette :damn:...

Ik kan met die windows CD de windows opnieuw installeren, ofwel zo herstellen...
Maar ik heb al gelezen dat die herstelfunctie op niet te veel gelijkt...
Verder kom ik dus nergens in een DOS promt terecht ofzo...

PS: ik had ook al aan FDISK zitten denken, maarja, die schijf is volledige NTFS, dus daarmee zal ik ze niet actief kunnen zetten é...

Ik weet dat ik het probleem wel kan oplossen door volledig te formatteren en alles opnieuw, maarja, als het iets simpeler kan...

compuchrisje
17 May 2007, 00:46
'k Kom mss wat laat met mijn raad, maar voordat je begint met een image te maken is het toch altijd aan te raden om een bootable disk aan te maken, met het image prog dat je gebruikt. Met True Image zit dat ingebakken in het programma.

kurt002
17 May 2007, 01:13
'k Kom mss wat laat met mijn raad, maar voordat je begint met een image te maken is het toch altijd aan te raden om een bootable disk aan te maken, met het image prog dat je gebruikt. Met True Image zit dat ingebakken in het programma.

Het is idd mss beetje laat met je raad, maarja, ik heb nog nooit miserie gehad met die Norton Ghost 7.
Echter, het is nu een SATA schijf en daarmee... problemen...

Hopelijk komt het snel in orde.
Straks eens kijken als ik iets met FDISK ofzo kan doen, maar ik vrees ervoor...

kurt002
17 May 2007, 16:14
Hallo,

ik heb dus een opstartdiskette kunnen maken en via die FDISK heb ik dus idd mijn C partitie actief kunnen zetten.
Het was geen probleem dat het NTFS was.
Er stond géén enkele partitie als actief.

Bedankt voor alle tips é.

gwenn
18 May 2007, 01:29
schrijf een nieuw hoofopstart sector met je windows xp cd en repair (r) help
dan komt een lijst en daar omder intikken iets met mbr van achter

zomaar
21 May 2007, 12:03
Je hebt een ghost bootdiskette?
Kopieer en plak "ghreboot.exe" bij op je dootdiskette
OPstarten vanaf diskette en alles klomt goed.
gr