Volledige versie bekijken : OS op externe hd



urbain
16 May 2007, 18:51
Ik heb ergens eens iets gelezen over iemand die een tweede os op een andere schijf heeft geplaatst en daarmee ook werkt , helaas heb ik met de persoon geen kontakt meer mee na verschillende vragen over het hoe het werkt.Het zou kunnen dat het hier op dit forum was maar ik weet het dus niet zeker.
Is er iemand die weet of het kan en hoe het kan ?
Ik zou graag ubuntu of iets anders op mijn tweede externe hd willen plaatsen maar ik snap gewoon niet hoe de pc het OS herkend op die schijf en ook niet hoe die van daar af kan opstarten.

g_man
16 May 2007, 20:21
http://www.minatica.be/showthread.php?t=40256&highlight=opstarten+externe

urbain
16 May 2007, 21:00
bedankt voor de inlichting,mijn pc is dus wel al een jaar of vier oud maar ik heb pentium4.
USB ondersteuning in het bios dat kan ik alleen maar te weten komen als ik eens ga kijken,of is een benchmarh ook goed ?
Verder is er wel geen sprake van windows maar wel van een ander os zoals ubuntu of iets anders.

g_man
16 May 2007, 21:08
Je zal idd moeten checken of je kan opstarten vanaf USB... kijk ddarvoor op de site van de fabrikant...of in de handleiding van je moederbord als ja dat hebt. Of snuffel wat rond in je BIOS als je dat durft. :) ;)
Weet je niet welk moederbord je hebt, kan je hier in de downloadsectie 'Everest Home' downloaden. Dat zal je alles vertellen over je PC. Het belangrijkste dat je moet onthouden is dat je moederbord opstarten van USB moet ondersteunen...makt niet uit of het gaat over Windows, linux Ubuntu of....
Hou er wél rekening mee dat je met die externe Hdd, waar windows op staat, enkel die PC opstartbaar zal zijn waarmee je windows geinstalleerd hebt...windows houdt namelijk rekening met moederborddrivers etc... en die verschillen namelijk veelal. :) ;)