Volledige versie bekijken : Oude bestanden comprimeren



Mr. Badness
17 May 2007, 01:24
Ik probeer via eigenschappen van de c-drive de oude bestanden te comprimeren (--> schijfopruiming) maar ik zie alleen het aantal plaats die deze oude bestanden innemen vergroten. Wat ik ook probeer, deze bestanden worden blijkbaar niet (meer) gecomprimeerd en het volume neemt steeds toe. Iemand enig idee welke instellingen verkeerd kunnen staan ? Tot een paar maand geleden werktte dit nog !!!!

dannyma
17 May 2007, 21:20
dit heb ik er over gevonden .
http://support.microsoft.com/kb/812248/nl

Mr. Badness
19 May 2007, 02:15
Bedankt voor dit antwoord !!
Ik heb alle stappen uitgevoerd maar krijg geen verbetering te zien. Als ik alle stapppen uitvoer dan krijg ik geen mogelijkheid om 'oude bestanden comprimeren' uit te voeren maar voor de rest geen verandering te zien, het gebruikte volume blijft even groot. Ik heb dus de sleutel uiteindelijkt eruggezet en nu kan ik dat wel terug aanvinken maar nog steeds geen resultaat.
Kan iemand verder zoeken ?

Nogmaals dank !!!

compuchrisje
19 May 2007, 02:29
Eens bestanden gecomprimmeerd zijn ze op hun kleinste volume, verder kan je ze niet inpakken hoor, plus dat er bij elke actie op je computer nog bestanden bijkomen. Misschien eens nuttig om te zien welke zaken je wél of niet regelmatig gebruikt en op die basis dingen te deleten? Gebruik je regelmatig een registercleaner? Kan soms ook helpen, kijk even tussen onze downloads of je iets naar je gading vindt. Denk er dan wel aan om altijd eerst een backup van je register te maken voor het geval er iets fout loopt.

Mr. Badness
19 May 2007, 17:50
Ik gebruik wel regelmatig van die regcleaners en ook andere cleaners. Er zal dus idd niets anders opzitten dan zelf eens te 'cleanen'. Allen bedankt voor de respons en tot laters !!!!

zomaar
27 May 2007, 15:33
Da ge pc opt moment geen problemen hebt met de pc. Ga naar:
- internet opties/algemeen/browsergeschiedenis/instellingen/ zet op 200
(staat wss op ... veel te hoog.
- configuratiescherm/systeem/systeemherstel/ zet daar een vinkje en
pc herstarten.
Persoonlijk vind ik "systeemherstel" BROL.
Heb het zelf nooit gebruikt en zal dat ook nooit doen.
Maak regelmatig een backup(bvb met ghost).
kMoest het ff kwijt :).