Volledige versie bekijken : Javascript onclick tekst veranderen



RichardHoman
17 May 2007, 17:31
Heey,

Kan iemand mij helpen bij het volgende:
Ik probeer op mijn pagina, als ik op een link klik, slechts een bepaalde deel van de code (de inhoud dus) te veranderen, zonder de hele pagina, met plaatjes en dergelijken opnieuw in te hoeven laden.

Eigenlijk gewoon zoals een simpele site werkt, alleen dan volledig javascript based. Als ik op 'home' klik, veranderd een deel van de tekst in hetgeen er onder het linkje home moet komen te staan. En dit zonder het gebruik van frames en zonder de hele pagina te herladen.

Ik hoop dat duidelijk is wat ik wil bewerkstelligen.. en alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes, Richard

Jelle
17 May 2007, 22:53
Dynamic Drive heeft hier een mooi voorbeeld van: Dynamic Ajax Content (http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/ajaxcontent.htm) :)

Het voorbeeld dat je kan testen is volgens mij net wat je zoekt. De bijgevoegde JavaScript code ervoor kan je vrij gebruiken (mits je het copyright uiteraard laat staan). Er is ook een uitgebreide uitleg over hoe je het in je HTML integreert.

Merk op dat dit soort AJAX effecten er wel mooi uitzien, maar het de toegankelijkheid van je site voor zoekmachines vermindert. Deze kunnen de JavaScript gegenereerde inhoud niet lezen en kunnen al zeker niet de andere pagina's via AJAX bekijken. Je pagina inhoud zal dus niet te vinden zijn.