Volledige versie bekijken : Slaapstand in Vista



Sofiekebieke
17 May 2007, 18:14
Hallo,

iedere keer ik slaapstand gebruik gebruik en terug wil beginnen heb ik geen connectie meer met internet.
Er zou hiervan een update zijn om dit te verhlpen, heeft iemand dit ook?

seb
17 May 2007, 18:28
Bij mij duurt het wel een paar minuten, maar hij vindt altijd zijn connectie terug.

compuchrisje
17 May 2007, 23:21
Ik dacht dat onze G_man met hetzelfde probleem heeft geworsteld.. ff opzoeken?

Sofiekebieke
19 May 2007, 07:20
ja graag, er stond toen ergens een fix voor dit probleem want ik ben niet de enige blijkbaar

compuchrisje
19 May 2007, 18:26
Bij G-man's topic was ook geen oplossing gevonden, maar 'k heb wel wat gevonden dat het probleem veroorzaakt. In mijn ogen alwéér een minpuntje voor Vista omdat er weinig aan te verhelpen is:


De hybride slaap, waarbij alle belangrijke systeemdata op de harde schijf wordt bewaard, is tevens een voorzorgsmaatregel in het geval van stroompanne. Het lijkt daarmee nog het meest op de klassieke hibernatie, waarbij de inhoud van het computergeheugen op de harde schijf wordt weggeschreven voordat de computer in de slaapstand gaat. Opstarten vanuit hibernatie of hybride slaap gebeurt wel langzamer dan uit de sluimerstand, omdat alle data weer in het geheugen moet worden gelezen. Bij sluimerstand blijft de data in het geheugen en houdt de computer het geheugen met stroom in stand. Een stroompanne betekent in dat geval dat alle data weg is.

hybernate betekent in de biologische wereld winterslaap, alle functies draaien dan minimaal, onnodige worden uitgeschakeld. Dàt is dus wat met vista gebeurt als je een tijdje niet actief bent op pc. 'k Heb zelf nog geen vista, maar ik hoop dat er mensen zijn die even willen opzoeken of je die tijd én de systemen die uitgeschakeld mogen worden kan beïnvloeden.
Voorbeeldje zoals in XP, scherm kan je laten standby zetten na 1 uur, terug activeren door een druk op een toets of een muisbeweging; harde schijven uitschakelen na twee uur, ook opnieuw wakker te maken met een toets of muisknop.

g_man
19 May 2007, 20:23
Hybernate, ...in de volksmond ook wel s4-stand genoemd is eigenlijk expliciet voor laptops...hij moet eigenlijk in VIstz in 'sluimerstand' gezet worden...
Nu ik heb het probleem dat het beeld niet meer 'wakker' wordt...dus is iets anders dan dat de LAN niet meer wakker wordt... kan mss een instelling in de BIOS zijn...