Volledige versie bekijken : Bizar



Keystroke
19 May 2007, 11:46
Als ik mijn pc afsluit (met vista) dan blijven sommige componenten soms nog draaien (fans, harde schijf, mss nog andere maar die hoor ik niet). Mijn uit- en ingangen sluiten echter wel af zodat ik niets kan doen behalve hem manueel afsluiten wat niet al te gezond is.

Nu heb ik ontdekt dat ik dit probleem enkel heb als ik mijn scherm afzet voordat vista helemaal is afgesloten :eek:

Ik heb een Samsung Syncmaster 226BW scherm en een Asus P5N-E SLI moederbord, als jullie hier wat aan hebben.

Dank bij voorbaat :good:

Keystroke
21 May 2007, 13:05
iemand? :frown:

PeterN
21 May 2007, 13:28
Dat uw scherm daar voor iets tss zit betwijfel ik. Waarschijnlijk net toeval dat het dan net voorviel?
Als de pc soms niet wil afsluiten heeft meestal te maken dat hij een process dat op de achtergrond draaid niet kan afsluiten. (bij mij is dat regelmatig Adwatch van adaware;) )
Nu met Vista kan het mss de driver van powermanagement zijn die niet compatibel is?
Maar heb je dit probleem altijd of soms? En als het probleem zich voordoet, wat geeft het beeldscherm weer? Wat bedoel je met 'in- en uitgangen sluiten wel af'?

g_man
21 May 2007, 14:09
Lijkt me iets te zijn dat je energiebeheer verkeerd ingesteld staat... en daarmee bedoel ik de knop afsluiten die je kan configureren in Vista... niet enkel afsluiten, maar meestal gaat ie dan in slaapstand...alhoewel deze stand praktisch géén energie bespaard want bijna alles blijft draaien...de juiste stand voor desktops is sluimerstand...en voor laptops hibernate...

Keystroke
21 May 2007, 19:17
Ik heb nog eens zitten testen en heb het enkel voor als ik mijn scherm uitzet voordat windows is afgesloten.

Ik ben er zeker van dat ik hem niet in slaapstand zet. Vanuit slaapstand hoef ik immers alleen maar op de aanknop te duwen en hij start weer op en hersteld de windows sessie. Nu echter moet ik de pc eerst uitzetten (door de aanknop even ingedrukt te houden of door de elektriciteit uit te zetten) voor ik hem weer kan opzetten waarbij hij alles terug opnieuw moet opstarten, niet gwn herstellen.
Het lijkt wel alsof hij gwn in slaapstand is, mijn sherm (als ik het terug opzet) geeft geen beeld, usb uitgangen geven geen stroom meer, enz.

Het is niet meteen een groot probleem, ik kan gwn even wachten om mijn scherm uit te zetten maar ik vond het bizar.