Volledige versie bekijken : Direct X



alBildjiekiyya
20 May 2007, 22:09
Hoi,

weet iemand hoe ik mijn Direct X kan upgraden of is dat iets speciaals? Ik opende net een progje en deze vertelde mij dat ik Direct X 9.0 of hoger moet hebben. Ik heb momenteel de 8.1.

Bij voorbaat dank!


Groet,

I.

g_man
20 May 2007, 22:29
DirectX kan je downmoaden van de site van microsoft zelf...http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0A9B6820-BFBB-4799-9908-D418CDEAC197&displaylang=en

alBildjiekiyya
23 May 2007, 19:38
Hoi, ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

Wanneer ik de laatste versie DirectX installeer zit ik nog altijd mogelijk altijd met hetzelfde probleem. Het programma (spel) dat ik wil starten lukt niet geheel en ik krijg een paar foutmeldingen die ik met wat opzoekwerk heb opgelost maar ik zit met een 'hardnekkig' bestand.

Ik wil grag DDRAW.dll veranderen met een nieuwe, maar als ik DDRAW.dll van naam verander of DDRAW.dll verwijder komt hij automatisch weer terug na 4 sec. Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen, want ik wil een nieuwe DDRAW.dll in de map System32 plakken, maar als het zo doorgaat zit ik telkens met 4 minuten spel en dan weer niet?


Groetjes en bij voorbaat dank!

I.

PorkyFrost
23 May 2007, 20:23
Welk spel is het?

alBildjiekiyya
23 May 2007, 21:49
FEAR is ook een spel en een ander programma Joost heeft zelfde problemen, ken je wel zeker?

Ik heb al veel oplossingen gelezen en ook bij dat spel FEAR, maar het enige probleem bij mij is dat het bestand automatisch word gecreëerd, telkens als ik het bestand ernaar kopiëer of verwijder. Vraag me af vanwaar dat bestand komt?

alBildjiekiyya
24 May 2007, 02:19
Hoi,

ik ben even terug van weggeweest. Ik wou even meedelen dat ik nog altijd geen oplossing heb gevonden, ook niet bij andere probleemgevallen (die ik op internet heb opgezocht). Nu heb ik gezocht naar een 'alternatief' en ik ben al langer van plan om naar Linux over te schakelen, doch ik ben nog steeds op mijn XP actief (een soort vertrouwen).

Ik heb gezocht op 'Linux DirectX' en ik heb al snel iets gevonden dat als een alternatief dient en er staat namelijk ook bij dat het alternatief genaamd SDL ook compatible is met andere OS.

Mijn vraag is nu of hier iemand is die hier al wet mee (positief) heeft uitgeprobeerd en of het mogelijk is om SDL te installeren op mijn XP. Als het niet lukt installeer ik achteraf nog altijd DirectX (als plan B), tenminste als het zo simpel is in mijn ogen.

http://www.linuxdevcenter.com/pub/a/linux/2001/09/21/sdl.html?page=1

Iemand ervaring mee?