Volledige versie bekijken : windows start niet op



sambam
21 May 2007, 10:59
wie kan mij helpen
een paar maanden geleden ,begon mijn pc niet meer op te starten
heb dan alles format C
ja het is origineel windows en geen copie

daarna liep alles weer ok
maar sedert zaterdag is het weer ze ver !!
heb niks nieuws geinstalleerd de laatste 2 weken!!
er zijn geen virussen of spy..!!

het is gewoon zo
ik steek mijn pc aan
gaat tot windows en blauwe balk blijft maar draaien en draaien
of blijft gewoon stil staan
dan uit en aandoen ,-->>normaal starten
soms start hij dan op
soms moet ik dat 4 tot 5 maal opnieuw doen

eenmaal opgestart kan ik zeker niet klagen
maar tegen dat gebeurd ....GRRRrrr :wall:

wie weet een oplossing
groetjes sambam

PeterN
21 May 2007, 11:49
Mss cliché, maar toch doen;)
- Als pc is opgestart, effe bij configuratiesherm, systeem,hardware, aparatenbeheer eens kijken als je geen gele vraagtekens/rode kruisjes hebt staan bij uw drivers.
- Doe eens een defragmentatie van de HD's en ruim alles wat op.
- Doe een online scan om zeker te zijn
- Doe ctrl/alt/del en kijk in uw taakbeheer welke processen en hoeveel processen er lopen.
- De laatste twee weken heb je niks nieuws geïnstalleerd, maar hoe zit het met automatische updates? Die van windows komen die automatisch? Ook soft gelijk java, hp printers, acrobat etc hebben de standaard instelling staan dat ze auto update doen:(

Daarnaast kan je eens een test tool downen van uw hd, en die eens testen. (vind je onder hardware/opslag hier op het forum)

Brengt dit alles niks, kan het mss iets hardwarematig zijn gelijk geheugen. Maar eerst zou je moeten kunnen uitsluiten als het hard of soft probleem is...

downloader91
30 May 2007, 18:19
mijn pc start soms moelijk op normaal maakt hij geen enkel geluid en zo nu endan maakt hij een poke herie en dan start hij niet op je hoord dan de koolerz hard werken maar opstarten nee hoor wat kan daar het probleem van zijn de pc is niet te warm gewoon zoon 36*c

Spoorzoeker
6 June 2007, 11:02
verwijder usb apparaten

carl
15 June 2007, 22:20
Installer linux :hehe:

om terug ontopic te komen, ik ken dat probleem precies, ik heb het vaak voorgehad na de installatie van service pack 2. Misschien kan je eens proberen om op service pack 1a te draaien ?
ook was er zoiets van herstelconsole waarin je dan een logfile kon laten maken maar ik weet niet goed hoe dat werkt