Volledige versie bekijken : GSM Nokia



donderbeest
23 May 2007, 08:54
beste mensen,

Ik heb uit Nederland een tweedehands GSM toestelletje van het merk Nokia meegebracht.
Ik heb het oorspronkelijke SIMkaartje verwijderd en een nieuw Belgisch exemplaar erin gestopt. Helaas krijg ik steeds de mededeling : SIMkaart niet geaccepteerd.
De nieuwe SIMkaart kan wel in andere (belgische) toestellen worden gebruikt.

help!!!

groetjes

donderbeest

Mimosa
23 May 2007, 09:03
Kan het niet zijn dat het gsmmetje nog beveiligd was met een 2de beveiligingscode? Zodat jouw eigen pincode niet voldoende is?
Kun je navraag doen aan de vroegere eigenaar naar die andere beveiligingscode?
Ik werk nl ook met nog een 2de beveiligingscode. Als iemand zijn/haar simkaart in mijn toestel steekt moet ik die 2de code invoeren of het ding doet het niet. ;)

boneless
23 May 2007, 09:35
de telefoon heeft waarschijnlijk een SIM-lock.

die kan je in principe zelf verwijderen, hoewel lukt het niet altijd zelf. ga naar de website van het telecombedrijf waar de telefoon werd gebruikt. en zoek daar even op SIMlock.
als het niet lukt laat maar even weten, misschien kan ik helpen ;)

donderbeest
23 May 2007, 10:14
Ik heb ff gezocht en onderstaand gevonden:

De telefoon kan een SIM-kaart foutbericht geven wanneer:

Je onlangsveranderd bent van serviceprovider. In dit geval is het mogelijk dat de SIM-kaart of de telefoon geconfigureerd is voor de vorige operator en opnieuw geconfigureerd moet worden. Zoek contact met de huidige operator of serviceprovider.

donderbeest

g_man
23 May 2007, 10:23
In Nederland worden toestellen verkocht in een 'pakket'...koop je abonnnement voor x-tijd en je krijgt een GSM erbij...MAAR deze is natuurlijk gelockt voor die SIMkaart alleen...
Is in vele landen zo...in Belgiƫ is deze koppelverkoop verboden.
Wsl zal deze voor de vuilbak zijn, tenzij je ergens in een zwart circuit iemand vindt die 'm kan unlocken. Dealers en andere telefoonwinkels gaan dit niet doen.

donderbeest
23 May 2007, 10:28
g-man, boneless en mimosa van harte bedankt voor het meedenken.
Zoonlief wil er zich nog even over ontfermen en lukt het niet dan gaat het ding stante pede de vuilbak in.

groetjes

donderbeest

boneless
23 May 2007, 10:55
Na een jaar moet het toestel SIM lock vrij gemaakt kunnen worden. De informatie daarover vind je op de website van de "provider".

Ik kan je er eventueel mee helpen, stuur maar een PM.

dannyma
23 May 2007, 12:12
in antwerpen ken ik iemand die dat kan unlocken als je pm stuur laat ik je iets weten .

boneless
23 May 2007, 13:39
in antwerpen ken ik iemand die dat kan unlocken als je pm stuur laat ik je iets weten .


Kan zelf ook gedaan worden, en is nog legaal ook :)

Baloeke
24 May 2007, 00:08
Kijk eens op deze (http://www.nokia-unlocken.nl/) link

donderbeest
1 June 2007, 22:29
Beste mensen,

Ik heb mijn uiterste best gedaan om tot een resultaat te komen maar is helaas niet gelukt.
Iedereen die meegedacht heeft of een link doorgestuurd heeft wil ik van harte bedanken.
Ik heb de batterij verwijderd ( is nog te gebruiken) en de rest verwezen naar de eeuwige jachtvelden ( met name de vuilbak).
Wat mij betreft mag deze topic worden gesloten

groetjes

donderbeest