Volledige versie bekijken : klein weegprogramma



g_man
24 May 2007, 21:41
Hallo,

Iemand die me kan helpen met een klein weegprogramma in Access?
De cursus is al enkele jaren geleden en ben precies terug vast geroest... ;)
Een formulier maken is geen probleem, enkel de gegevens die ingevuld worden, moeten bewaard...
Op bijgevoegde foto zie je hoe 'm er ongeveer uit zal zien.
De weegbonnr. is de sleutel (het unieke nummer)
Datum en tijd kunnen automatisch aangevuld...
Dus al de rest (nummerplaat, gewichten,produc, bestemming, klant, vervoerder) moeten handmatig ingevuld en daarna opgeslagen.
Eigenlijk zou er van alles een kleine database moeten gemaakt, waarna er gewoon in een dropbox moet gezocht worden achter hetgeen ingevuld moet worden.
Maar in weet niet meer juist hoe te beginnen... tabel/query,... ???

Graag hulp hiermee... :) ;)

http://users.telenet.be/g_man/weegbon.JPG

Jule
24 May 2007, 23:42
Altijd beginnen met een tabel waarin de gegevens opgeslagen worden. Een formulier kan u maken op basis van een tabel of een query. Maar ik heb nooit les gehad over acces, ik zou bijgevolg begot niet weten hoe u automatisch tijd en datum invult.

compuchrisje
25 May 2007, 00:11
Denk dat je hier beter Gotenks even over raadpleegt G-man, voor zover ik van hem heb verstaan, weet hij hoe omgaan met Access.

gotenks
25 May 2007, 14:02
Kun je me even het bestandje door sturen? Ik weet ongeveer hoe, maar ik weet niet meer juist alles van buiten :)
Ik zal dan ook de redeneringen vertellen als ik het gevonden moest hebben ;)

g_man
25 May 2007, 18:29
Thx allemaal voor de aangeboden hulp..maar ben er zelf uit geraakt...'t was roestig maar met genoeg olie komt 't terug los... :) ;)

gotenks
25 May 2007, 18:34
Oefening baart kunst en zoiets komt wel altijd terug, zoals je zelf gemerkt hebt ;)