Volledige versie bekijken : Probleemke met word



Baloeke
25 May 2007, 13:43
Als ik met word (2007) briefomslagen of etiketten, met adressen wil afdrukken zie ik dat de postnummer achter de woonplaats staat. In het adres bestand (contactpersonen outlook 2007) staan de de velden met adressen juist ingevuld, dus de postnummer is vermeld in het veld van de postcode.

Hoe krijg ik deze postnummers voor de woonplaats?

Jule
27 May 2007, 16:18
Ik heb noch vista noch office 2007, so ... euh ... Weet u zeker dat uw landinstellingen correct staan?

Baloeke
27 May 2007, 16:55
Landinstellingen staan op Nerderlans Belgiƫ

compuchrisje
27 May 2007, 22:40
Adresbestanden sla je toch op met Velden? bij 't opmaken van de enveloppen, of stickers voer je toch eerst het veld van de postnummers in en dan de gemeente. Daarna op samenvoegen en al je brieven of stickers of eender wat worden gedrukt met de volgorde die je in je document hebt ingesteld.

Baloeke
28 May 2007, 12:27
In word 2007, heb je toch een tabblad verzendlijsten. Daar kan je kiezen voor enveloppen of etiketten maken. Deze gaat kijken naar je adresbestanden van outlook 2007. In mijn outlook staan de velden, van de adressen, juist ingevuld. Bij Adres staat de straat, postcode is de postnummer, en bij plaats staat de gemeente.
Hoe bedoel je met
Adresbestanden sla je toch op met Velden? Hoe maak je dan die velden?

compuchrisje
29 May 2007, 00:44
Sorry da'k zo laat ben, beetje weekend, beetje iedereen vrij dus hokken we al es samen of gaan op stap.
'k Geef je hier (http://www.seniorcomputerhulp.nl/id59.htm) een propere link, kon het zelf niet beter uitleggen. Het voorbereidend werk is meestal groter dan het effectieve uitvoeren ervan. Let wel op dat je de juiste etikettenformaten hebt. In het menu Extra (office 2003) kan je de ondersteunde merken en formaten vinden onder Brieven en etiketten en daarin kiezen voor opties op het tabblad Etiketten. Heb je een formaat dat er niet bij staat kies je onderaan voor Nieuw en je volgt de gegevens die in het pakje etiketten meestal zijn toegevoegd (afmetingen, afstanden, etc). Geef het ook een naam, zodat je het nadien kan terugvinden.

Baloeke
30 May 2007, 10:11
Zal deze eens aandachtig bekijken