Volledige versie bekijken : Windows erg onstabiel



bose88
29 May 2007, 01:03
Hey,

Ik heb laatste het systeem van mij zus geformat, en er vervolgens weer windows xp pro op geinstalleerd. Maar sinds ik pro heb geinstalleerd loopt hij steeds vast na 2 a 3 min als ik op Start klik bijvoorbeeld of Deze computer open. Ik heb geprobeerd het weer opnieuw te installeren maar tevergeefs. Pc Zus Specs: Cpu pentium 4 2.0 Ghz RAM: 512 mb OS win xp pro.

Weet iemand waar het aan ligt?

BVD

Kokki
29 May 2007, 15:16
Kijk eens of er een bepaald proces is dat veel van je cpu vraagt.

PeterN
29 May 2007, 16:02
Als je een format doet kan je best tijdens de installatie van XP eerst kiezen om alle partities te verwijderen. Daarna maak je ze terug aan en formateer je ze tijdens de setup. Zo ben je (voor 99%) zeker dat alles van je hd is voor je een clean install doet. PAS OP: Je bent dus dan alles kwijt wat op de hd staat.

Zorg daarna dat je de juiste drivers terug installeerd, ook moederbord drivers en de nodige updates (SP2 en beveiligings updates) doet. Kijk in configuratiesherm/systeem/apparatenbeheer tabblad hardware om te controleren als alles juist is geïnstalleerd (geen gele vraagtekens of rode kruisjes)

bose88
29 May 2007, 19:53
Oke bedankt jongens ik zal het even proberen en nakijken.

bose88
2 June 2007, 18:36
het probleem zat bij de windows xp cd, hij was getweakt, heel slecht getweakt. Maar ik heb het met een andere cd gedaan en hij draait nu zoals hij hoort te draaien.

Bedankt voor jullie hulp.

Bose