Volledige versie bekijken : Spyware in Outlook Express



ikbenben
29 May 2007, 16:16
De laatste tijd krijg ik immens veel spyware in mijn inbox bij Outlook Express.
Ik heb wel een apparte spam-map en ze komen wel meestal daar in terecht maar ik hoor in de eerste plaats gewoon geen spam te krijgen.Daarnet deed ik Outlook open en er stonden gewoon ineens 25 !! spam-mails.

Ik heb Hitman Pro al laten lopen,Spyware doctor full version,Spy Sweeper full version,Trojanhunter,register opgekuist met easycleaner en registry optimizer,tijdelijke internet bestanden en cookies verwijderd en als laatste een virusscan met Kaspersky.

Ik heb dus zo goed als alles wat ik kan doen gedaan.
Valt er nog iets op te ruimen als ik eventueel een hijackthis logje zou maken?

ikbenben
30 May 2007, 16:06
Niemand die hier een antwoord op weet :eek:

Milo
30 May 2007, 19:25
Jawel .
Spam is in de eerste plaats te danken aan jezelf/ vriendenkring.
Dit door het achteloos klikken en e-mail adres na laten .

Hoe komen Spammers hoofdzakelijk aan hun WERKENDE mailadressen ?

1 Ze hacken een volledige mailserver en sturen hun spams naar die bepaalde groep ( wat alleen voorkomt bij wreed lame mail domeinen .. ik denk maar aan Perso.be)
2 Ze lopen fora af .... daar laten velen hun adresje op ....
3 ze maken een Hoax aan , die naar een grote mailgroep veerzonden en herverzonden word ....... meer info (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax) alsook een goeie lijst van bekende hoaxes (http://virusalert.nl/?show=hoaxes)
4 ze scripten

Dus doe jezelf al een plezier
- zet je adres niet klakkeloos op elke ite .
- doe niet mee met dingen die je mailadres vragen
- en DELETE de adressen uit mails die je forward / verstuurt .
Mail ook via de BCC functie .

Hoop da ge hier toch al genoeg info mee hebt ;)


Ik heb Hitman Pro al laten lopen,Spyware doctor full version,Spy Sweeper full version,Trojanhunter,register opgekuist met easycleaner en registry optimizer,tijdelijke internet bestanden en cookies verwijderd en als laatste een virusscan met Kaspersky.

Ik heb dus zo goed als alles wat ik kan doen gedaan.
Valt er nog iets op te ruimen als ik eventueel een hijackthis logje zou maken?

Mallware en Spam zijn totaal van elkaar gescheiden zaken . Het scannen naar Mallware gaat niks verhelpen aan het binnen krijgen van spam ;)

groet
M

ikbenben
30 May 2007, 20:06
Bedankt voor het antwoord.

Op websites gebruik ik meestal mijn hotmailadres,als hierin spam komt vind ik dit niet zo erg.
Aan zogenaamde kettingmails doe ik nooit aan mee maar ik krijg ze dus wel.Dus eigenlijk van het moment iemand mij zo een mail stuurt hebben ze mijn e-mailadres al?

De tip van de adressen te wissen bij reply mails en BCC te gebruiken wist ik al maar heb het eigenlijk nooit toegepast.

Bestaat er een scanner om deze hoax te detecteren en te verwijderen?

bellejt
30 May 2007, 20:16
Waarom installeer je gewoon niet de gratis Spamfighter voor OE :cool:?
Bij mij draait die al maanden zonder problemen en je ziet de spam zo verdwijnen hoe langer hij loopt.
http://www.spamfighter.com/Lang_NL/

Swatje
30 May 2007, 20:42
Bellejt, ik kan dit beamen, er komen er veel maar die gaan direct in de spammap, dus de gratis spamfighter is aan te raden

ikbenben
30 May 2007, 20:49
Ik heb een spammap die via Kaspersky internet security werkt.
95% van alles spam komt er in terecht.

Maar ik wil de oorzaak bij de bron aanpakken,dus ook geen spam meer die direct naar de spam map gaat ;)

Kokki
30 May 2007, 20:51
Bestaat er een scanner om deze hoax te detecteren en te verwijderen?

Die hoax staat niet op je pc he. Het is eigenlijk een soort kettingbrief. Mensen die je een mail sturen met waarin ze dan vragen om die mail naar iedereen door te sturen die je kent omdat er zogezegd belangrijke info in die mail staat.

ikbenben
30 May 2007, 21:23
Ja sorry,had het ondertussen al gelezen bij de bovenste sticky topics ;)