Volledige versie bekijken : PC start niet meer op



maigel
30 May 2007, 13:26
hey,
ik was overlaatst rustig een filmpje aan het bekijken op mn pc.
plots viel mn pc uit en starte hij opnieuw op. als ik nu opstart krijg ik een blauw scherm en start hij opnieuw op (het blauwe scherm verdwijnt te snel, ik kan de error niet lezen).
ik heb op mn andere partitie windows nog eens geinstalleerd en daar start hij op maar loopt hij na 5 seconden vast en start hij weer opnieuw op.
in veilige modus werkt alles perfect.
mijn pc specs zijn: amd 64 3200+
msi k8n neo4
maxtor hd 200gb
voeding 500w madx (is net nieuw)
1gb twinmos ram (2latjes)
nvidia geforce 6600gt 128mb

ik dacht ofwel is de videokaart kapot ofwel de ram, ofwel mobo, ofwel procesor
ram heb ik al getest maar alle pc's hier zijn te oud dus ik kan geen onderedelen van een andere pc nemen om te testen.
weet iemand wat er kapot zou kunnen zijn of met welk programma ik dit kan testen???

PeterN
30 May 2007, 13:34
Je geeft zelf aan

in veilige modus werkt alles perfect.


Ik zou het dus niet in de hardware gaan zoeken maar in de software ;)

Start op met de windows cd en probeer dan de optie 'Repareren' eens?

maigel
30 May 2007, 13:37
Je geeft zelf aan


Ik zou het dus niet in de hardware gaan zoeken maar in de software ;)

Start op met de windows cd en probeer dan de optie 'Repareren' eens?
1: ik heb nieuwe windows geinstalleerd dus repareren zou niet veel uitmaken
en 2: ik heb ook al eens een pc gehad die in veilige modus wel werkte en waar de ram kapot was
(ps ik heb ergens gehoord dat je kan instellen dat hij blijft hangen op blauwe schermen hoe zou ik dit kunnen doen?)
maar ja ik zal toch maar even proberen
thx anyway

g_man
30 May 2007, 14:55
(ps ik heb ergens gehoord dat je kan instellen dat hij blijft hangen op blauwe schermen hoe zou ik dit kunnen doen?)


Automatisch herstarten uitschakelen...
configuratiescherm > systeem > geavanceerd > opstart en herstelinstellingen en op instellingen klikken > de comuter automatisch heropstarten uitvinken...

maigel
30 May 2007, 19:09
jongens,
ik heb de pc nog eens geformat en alles werkte weer, tot ik de audio drivers instalde, alles crashte weer.
mijn audio kaart is onboard dus zou het kunnen dat gans mijn pc plat ligt door een defect sound kaart op m'n mobo?

Jaaanskeh
30 May 2007, 19:14
Die mogelijkheid bestaat maar ik zou eens naar nieuwe drivers gaan zoeken :)
misschien een firmware upgrade ofso? zou kunnen dat de er softwarematig een verkeerd circuit wordt gevormd

Heb hier ook een pc'tje staan met iets dergelijks (elk besturingssysteem werkt) buiten een een doodgewone XP :p

Milo
30 May 2007, 19:33
Had toch eens graag die BSOD code gezien .
Kben pertinent zeker da er aan je pc niks scheelt

blikkedoos
31 May 2007, 14:26
windows start bij mij ook niet op ,ook niet in veilige modus en die andere manieren,krijg eventjes een blauw scherm,maar dat verdwijnt te vlug ik kan het niet lezen,ik steek er windowsxp cd in maar hij leest die niet,verander in de bios 1 boot device cdrom dan leest die hem wel,maar dan kies ik voor herstellen(r)doet hij het ook niet,en alles blijft hetzelfde graag raad,

maigel
31 May 2007, 17:57
heb alles nog eens gecheckt en bleek toch wel degelijk dat de geluidskaart kapot was (ik gebruikte die zelfde drivers al lang en had er normaal geen problemen me dus ...) ik ben een nieuwe gaan kopen en m'n pc'tje draait weer perfect :D