Volledige versie bekijken : geluidskaart, nodig!



delinquente
31 May 2007, 19:53
Helaba,

Ik heb nu op mijn moederbord P5N-E Sli een Digitale aansluiting (coax) en Direct aansluiting zitten. Ik heb mijn Z5400 aangesloten op Direct, maar vind dat niet zo denderend. Dus ik gaan een goed geluidskaartje kopen!

Mijn eerste keuze was de Creative X-Fi ExtremeMusic. Hier ben ik van afgestapt omdat ik liefst een optische uitgang op mijn kaart zou willen. Dat had ik wel kunnen in elkaar flansen met een Asus SPDIF bracket. Ben afgestapt van de X-Fi dan maar omdat die niet zo goed kan omgaan met DTS heb ik gelezen.

Dan had ik gedacht aan de Club3D Theatron DTS, nu aan de Auzentech HDA X-Plosion DTS die toch wel ietske beter is dan de Club3D qua geluid. Het spijtige aan de Auzentech is dat die niet de laatste versie van EAX ondersteunt in games en maar tot EAX 2.0 kan. Maar vormt geen probleem omdat ik films toch belangrijker vind dan games.

http://www.jaha.be/product_info.php?cPath=232&products_id=1220&osCsid=d762117372cbb9f318ce009f33861175
-> hier is het kaartje

Wat denken jullie zelf er over? Zal ik optimaal kunnen genieten in films en tevens toch nog leuk mijn games kunnen spelen? En ja zeggen van: "koop liever een Creative"...dat hoeft niet, want het meeste is toch maar marketingpraat:). Kritiek mag en eventueel betere kaartjes. Prijskaartje, eeuhm iets rond de 80-100 €. Goedkoper mag ook natuurlijk, maar ik denk dat de Auzentech de beste keuze is. het spijtige er aan is, niet overal verkrijgbaar:damn:

Greetz

delinquente
6 June 2007, 12:55
Kan niemand hier over iets zeggen? Morgen heb ik mijn pree:cry:

carl
15 June 2007, 22:18
Ik heb nu een pcmcia audigy 2 zs in me desktop steken ( nou ja :p). Ben er heel tevreden van en je hebt dan ene optische uitgang. Bovendien kan je gemakkelijk je kaartje in ene laptop plaatsen om via de laptop je set te kunnen gebruiken. Zo een slotje kost nog geen 15e en je kan hem ook voor andere pcmcia kaarten gebruiken.
De desktop versie heeft denk ik geen optical out maar is ook heel goed.
De xtreme music raad ik ja af omdat dit het budget model is, je bent beter af met een 2 zs reeks topmodel voor dezelfde prijs.
(het lijkt alsof je niet naar creative wil, ik zeg ook neit dat creative de beste is enkel is dat het merk dat ik nu heb, gee nervaring met andere merken).

delinquente
11 July 2007, 14:19
Oeps, heb sinds vorige maand de Auzentech HDA X-plosion met DTS encodering. PRIMA KAART:D! Mag dus toe hier:good: