Volledige versie bekijken : Vista & XP elk op een andere HDD



Silverwing
5 June 2007, 19:23
Kan ik als ik een HDD bijsteek in mijn pc en daar Vista op zet de beide besturingssystemen afzonderlijk gebruiken?En zo ja dan moet ik daar ook de drivers van mobo etc opzetten zeker?
Het is de bedoeling om stap voor stap Vista te testen met alle programma's die ik nu heb,maar mijn xp gewoon kan blijven gebruiken.

silentscream
7 June 2007, 18:46
tuurlijk is dat mogelijk, ik heb momenteel vista en xp 64 elk op 2 apparte schijven staan

en bij de boot van m'n pc vraagt hij met welke OS ik wil opstarten

kben eigenlijk all vooledig overgestapt naar vista(maar xp sta er nog op als veiligheid, want ik vertrouw vista nog niet helemaal)

Silverwing
7 June 2007, 19:23
Bedankt voor de reactie!
Om de pc te laten vragen welk besturingssysteem ik wil gebruiken,moet ik daar bepaalde instellingen voor doen of gaat dit automatisch?

Krikkie
7 June 2007, 19:33
Die keuze krijg je bij het opstarten, na een paar saconde (indien je niet gekozen hebt) start het laatst geïnstalleerde besturingssysteem op.

Groetjes Krikkie

Silverwing
8 June 2007, 07:19
Nog één vraagje,is het mogelijk als ik op hdd2 met vista aan het werk ben, op hdd1 bestanden daarop openen en naar een map in vista te kopiëren/verplaatsen?

DJ Inpossible
8 June 2007, 14:58
Ik geloof het wel, op een partitie gaat het wel dus denk dat een schijf dan ook goed moet gaan! Misschien dat iemand dit kan bevestigen?