Volledige versie bekijken : (il)legaal



yvansoftware
5 June 2007, 20:19
Is het legaal om producten (software dus) van failliete of niet meer bestaande bedrijven te vrijspreiden. OM het even in de praktijk te brengen: Mag ik VoiceXpress van Lernout en Hauspie op RapidShare zetten en bijvoorbeeld op een blog of forum plaatsen?

berger
5 June 2007, 21:37
Volgens mij kun je enkel maar verspreiden, verkopen, weggeven, ...... wat aan u toebehoort, en dat lijkt mij toch niet het geval. Misschien heeft de curator van L&H die software wel verkocht aan een ander bedrijf om de schuldeisers ermee (een beetje) te kunnen betalen.

eventure
5 June 2007, 21:49
Neen, de technologie van L&H is opgekocht door het Amerikaanse bedrijf Nuance. Sowieso is het niet wettelijk om goederen waar een copyright op rust (krijg je automatisch wanneer je iets uitbrengt, gaande van een schoolwerk tot een boek).

mvg
Robbe

delinquente
5 June 2007, 21:52
Dat is toch zowiezo al niet-legaal om software waar een licentie voor vereist is te sharen? Laat staan die Voice Xpress. Als het zou mogen zou ik die ook wel willen:D

dannyma
5 June 2007, 21:59
nee het mag niet maar velen doen het toch .maar heb gehoord dat ze daar een stokje willen voor steken .waarom doen ze het niet zoals in america met het beluisteren of bekijken of het ontvangen van e-mail's kan je aan het product geraken .

Baloeke
6 June 2007, 14:40
Mag inderdaad niet. Software is altijd beschermd. Voor het verspreiden ervan moet je (schrijftelijke) toestemming hebben van de uitgever.

yvansoftware
6 June 2007, 22:02
maar de uitgever bestaat niet meer. Moet ek het dan aan Nuance vragen dan?

Baloeke
7 June 2007, 11:21
maar de uitgever bestaat niet meer. Moet ek het dan aan Nuance vragen dan?
Uiteraad

alBildjiekiyya
8 June 2007, 19:30
Wat is voice express, zoals Skype?

sykke
8 June 2007, 19:37
@ alBildjiekiyya dat kan je >>>>> hier (http://www.voice-express.com/)<<<<< zien

yvansoftware
12 June 2007, 13:10
@ alBildjiekiyya dat kan je >>>>> hier (http://www.voice-express.com/)<<<<< zien
Ma neeje, niet diene voice express.
Voice Express was een programma van Lernout en Hauspie voor spraakherkenning. Een beetje zoals dragon naturally speaking.(da's er toch uit gevolgd)